بانک و بیمهپرداخت الکترونیک

مسدودسازی ۶ درگاه‌ تجمیع‌کننده غیرقانونی

سرپرست معاونت توسعه و نظارت شاپرک از مسدود سازی ۶ درگاه تجمیع کننده غیر قانونی بر اساس قوانین شرکت شاپرک و بانک مرکزی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، شرکت شاپرک روز گذشته طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد که با توجه به پایان مهلت ثبت نام  شرکت‌های تجمیع‌کننده در شهریور ماه، درگاه پرداخت یارهایی که تاکنون نسبت به ارائه درخواست برای پرداخت یاری و دریافت مجوزهای لازم اقدام نکرده بودند، در راستای حفظ حقوق کاربران حوزه پرداخت الکترونیک و رعایت ضوابط قانونی و امنیتی قطع می‌شود؛ این محدودیت مشمول شرکت‌هایی که فرآیند قرار گرفتن در چارچوب پرداخت یاری را آغاز کرده‌اند و در حال مراحل تعیین شده هستند، نمی‌شود.

مهدی طوبایی در گفتگو با خبرنگار ایبِنا، درباره مسدود سازی درگاه‌های تجمیع کنندگان غیر قانونی گفت: در صورتی که پذیرنده‌ای بخواهد در حوزه تجمیع و تسویه وجوه فعالیت داشته باشد باید بر اساس و مطابق با چارچوب پرداخت یاری که از سوی بانک مرکزی و شرکت شاپرک مشخص شده فعالیت کند و در غیر اینصورت، فعالیت آنها مغایر با سند پرداخت یاری به شمار می‌رود و از فعالیت آنها جلوگیری می‌شود.

سرپرست معاونت توسعه و نظارت شاپرک ادامه داد: فعالیت هر شرکتی خارج از سند پرداخت یاری که درخواست به شاپرک نداده باشد از نگاه مقررات بانک مرکزی متخلف محسوب می‌شود و بر اساس اعلام قبلی مسدود خواهد شد و این فرآیند ادامه خواهد داشت؛ در حال حاضر ۶ درگاه تجمیع کننده غیرقانونی مسدود شده و در ادامه فرآیند با آندسته از پرداخت یاران بدون مجوز برخورد می‌شود.

وی تاکید کرد: هر شرکتی که بخواهد در زمینه تجمیع و تسویه وجوه فعالیت داشته باشد، به منظور ارائه سرویس به مشتریان صرفا باید تفاهم نامه پرداخت یاری را امضا کرده باشد و پیش از امضای تفاهم نامه قادر به ارائه سرویس نخواهد بود.

طوبایی با بیان اینکه درخواست‌های پرداخت یاری همواره پاسخ داده می‌شود، گفت: درخواست‌های پرداخت یاری همیشه پاسخ داده می‌شود و این درخواست‌ها تجمیع نمی‌شود.

منبع

ایبِنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا