انرژی

ایران مستعد برای توسعه انرژی های تجدیدپذیر

 

مدیر عامل انجمن انرژی های تجدیدپذیر گفت: ایران در جهت توسعه انرژی های تجدیدپذیر از توان بسیار بالایی برخوردار است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  سیدمسلم موسوی در برنامه «رهیافت» رادیو اقتصاد افزود: جمهوری اسلامی در رابطه با ذخایر فسیلی مانند نفت و گاز یکی از غنی ترین کشورهای جهان محسوب می شود.

همچنین بخوانید

وی همچنین اظهارداشت: ایران در مجموع به لحاظ ذخایر نفت و گاز در بین کشورهای مختلف جهان رتبه یک را دارد.

مدیرعامل انجمن انرژی های تجدیدپذیر ایران گفت: جدا از این جمهوری اسلامی به لحاظ منابع انرژی های تجدید پذیر اعم از خورشیدی، بادی، زمین گرمایی و مصادیقی از این نوع در بین کشورهای مختلف جهان دارای رتبه عالی است.

وی افزود: قدمت استفاده از ذخایر فسیلی در دنیا به ویژه ایران به بیش از ۱۰۰ سال می رسد اما سابقه بکارگیری تکنولوژی های استفاده از انرژی های نو مربوط به دوران پس از بحران نفتی دهه ۷۰ میلادی یعنی ۳۰ تا ۴۰ سال قبل است.

موسوی تصریح کرد: پس از دهه ۷۰ میلادی گرایش کشورهای مختلف دنیا بیشتر به سمت توسعه فناوری های استفاده از انرژی های تجدید پذیر اعم از خورشیدی و بادی معطوف شده است.

وی به رادیو اقتصاد توضیح داد: اوائل تکنولوژی های تبدیل انرژی های تجدیدپذیر گران بود اما در شرایط فعلی با توسعه و تولید انبوه بسیار ارزان و اقتصادی است.

مدیرعامل انجمن انرژی های تجدیدپذیر ایران گفت: محصولات انرژی های تجدیدپذیر شامل برق، حرارت و سوخت است.

وی افزود: فناوری های مختلف تولید برق نیز مشتمل برنیروگاه های حرارتی، برق آبی، گازی، سیکل ترکیبی و هسته ای است.

موسوی اذعان داشت: برخی از فناوری های انرژی های تجدیذیر مانند خورشیدی، بادی، زیست توده، زمین گرمایی و حتی هیدوژن و پیل سوختی طی چند سال اخیر در کنار تولید برق از فناوری های متعارف به شدت تجاری و ارزان شده اند.

وی در ادامه یادآورشد: تکنولوژی های تجدید پذیر امروز دیگر یک کالای لوکس و گران در سطح دنیا محسوب نمی شود چون هزینه های سرمایه گذاری نیروگاه های خورشیدی اعم از بزرگ و کوچک مقیاس اقتصادی و تنه به تنه نیروگاه های فسیلی می زند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا