ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

ترکی: برخی آقایان افرادی را اجیر کرده‌اند علیه مسئولان مطلب منتشر کنند

یک نماینده امضا کننده طرح مشروط شدن ایجاد کانال یا گروه در شبکه‌های مجازی گفت: شاید فضای مجازی امروز رها شده است و هر کسی هرکاری دلش می‌خواهد انجام می‌دهد، اما این طرح موجب کاهش تخلفات می شود.

اکبر ترکی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص مطرح شدن طرحی با عنوان مشروط شدن ایجاد کانال و گروه در شبکه‌های مجازی اظهار کرد: چنین طرحی با توجه به رهاشدگی و وادادگی در فضای مجازی، مورد نیاز به نظر می‌رسد، زیرا نظام‌مندی خاصی به این فضا خواهد داد.

وی افزود: فضای مجازی هزاران خوبی دارد، چنین طرحی برای صیانت از این هزاران خوبی مفید است. چراکه می‌خواهیم افرادی فرصت طلب با ایجاد مسائل دیگری در فضای مجازی چنین فضایی را مشوش نکنند و از سوءاستفاده جلوگیری کنیم.

همچنین بخوانید

این نماینده مجلس ادامه داد: آنهایی که می‌خواهند کانال یا گروه اطلاع‌رسانی ایجاد کنند یا در مباحث علمی و فناوری صحبت کنند مشکلی ندارند و مجوز می‌گیرند و فعالیت می‌کنند، این طرح از این گروه‌ها حمایت هم خواهد کرد.

ترکی تصریح کرد: قطعا آنهایی که به دنبال کار صحیح در فضای مجازی هستند از طریق قانونی اقدام خواهند کرد، اما عده‌ای به دنبال هتک حیثیت، بردن آبروی مردم، فحاشی به مسئولان و … هستند که با این طرح به مقاصد خود نخواهند رسید.

وی تاکید کرد: متاسفانه عده‌ای در داخل کشور حتی برخی از آنهایی که پست و مقام دارند با شماره‌هایی ناشناس علیه، دولت فعالیت می‌کنند.

نماینده مردم فریدن و فریدون‌شهر در مجلس تصریح کرد: شاید نتوان با این طرح جلوی ۱۰۰ درصد از تخلفات را گرفت، اما می‌شود این تخلفات را کاهش داد. فضای مجازی امروز رها شده است و هر کسی هر کاری دلش می‌خواهد در آن انجام می‌دهد.

ترکی خاطرنشان کرد: برخی از آقایان افرادی را اجیر کرده‌اند که بر علیه این و آن یا حتی مسئولان مطلب منتشر کنند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا