صنعتصنعت، معدن، تجارت

۳۵۰ هزار تن آلومینیوم در ایران تولید می شود

 

عضو سندیکای آلومینیوم ایران از تولید سالانه ۳۵۰ هزار تن آلومینیوم اولیه در کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  آریا صادق نیت در برنامه «ساعت صنعت» رادیو اقتصاد افزود: مجموع ظرفیت تولید آلومینیوم کشور در حال حاضر افزون بر ۴۰۰ هزار تن در سال است.

همچنین بخوانید

وی اظهارداشت: تولید آلومینیوم در کشور طی سال ۱۳۴۶ با طرح احداث شرکت آلومینیوم ایران در اراک کلید خورد.

عضو سندیکای آلومینیوم ایران گفت: این طرح در سال ۱۳۵۱ با دو خط تولیدی به ظرفیت ۴۵ هزار تن در سال مورد بهره برداری قرارگرفت.

وی افزود: پس از پیروزی انقلاب سه خط دیگر به این مجموعه اضافه و ظرفیت تولید آلومینیوم اولیه کشور به ۱۲۰ هزار تن در سال رسید.

صادق نیت با بیان اینکه شرکت ایرالکو تنها تولید کننده آلومینیوم اولیه در ایران نیست، اظهارداشت: پس از انقلاب شرکت المهدی و هرمزال نیز به این مجموعه اضافه و هم اکنون مجموع ظرفیت سالانه تولیدی آلومینیوم در کشور به بیش از ۴۰۰ هزار تن می رسد.

وی همچنین گفت: میزان تولید فعلی آلومینیوم اولیه در ایران ۳۵۰ هزار تن در سال است.

عضو سندیکای آلومینیوم ضمن اشاره به اینکه تنها تولید کننده مواد اولیه آلومینیوم در ایران شرکت آلومینا جاجرم است، افزود: ظرفیت تولید این مجتمع سالانه ۲۵۰ تا ۲۸۰ هزار تن است.

وی تصریح کرد: طرح تولید آلومینیوم جاجرم نیز تا پایان سال جاری به بهره برداری می رسد که با راه اندازی این طرح ۴۰ هزار تن دیگر به ظرفیت تولید آلومینیوم کشور اضافه خواهد شد.

صادق نیت گفت: طرح آلومینیوم جنوب نیز به ظرفیت تولید ۳۰۰ هزار تن طی سال آینده وارد مدار بهره برداری قرار می گیرد.

وی افزود: انتظار می رود تولید آلومینیوم در سال آینده به دو برابر ظرفیت فعلی خود برسد.

عضو سندیکای آلومینیوم ایران ضمن اشاره به اینکه در افق ۱۴۰۴ تولید یک و نیم میلیون تن آلومینیوم در سال تعیین شده است، یادآورشد: برای تحقق پذیری هدف مورد نظر طرح های دیگری باید به این مجموعه ها اضافه شود.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا