بانک و بیمهطلا و ارز

پایان عمر دلار؟

در اینروزها دلار آمریکا تحت تأثیر اعلامیه جروم پاول رئیس بانک مرکزی ایالات متحده «ذخیره فدرال» ارزش خود را از دست داد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، کارشناسان امور مالی با آرامش نسبت به این نوع نوسانات واکنش نشان دادند اما هشدار می دهند که تا پایان سال ۲۰۱۹  دلار وارد مسیر نزولی خواهد شد، آنهم برای سال های طولانی.

همچنین بخوانید

میلیاردر و سرمایه گذار «ری دالیو» اطمینان دارد که نرخ دلار ۳۰ درصد به دلیل «کمبود سه گانه بودجه آمریکا» افت خواهد کرد که نهایتا به وضعیتی ناگزیری دچار خواهد شد و مقام ارز ذخیره در جهان را از دست خواهد داد.

مورگان گابریئل سانتوس نظریه پرداز اصلی شرکت «جی پی مورگان»در این خصوص گفت:«در نتیجه این تغییرات ما باید طی سال های طولانی در انتظار سیر نزولی ارزش دلار باشیم. در نیمه دوم سال آینده اگر ریاست بانک مرکزی آمریکا واقعا « تایم اوت» بگیرد، روند اقتصادی کند در داخل کشور کند شده و باقی جهان باثبات خواهد شد و ما شاهد کاهش ارزش دلار آمریکا خواهیم بود».

به پیش بینی کارشناسان اقتصادی «جی پی مورگان»، اقتصاد آمریکا تا ۱,۹% کندتر خواهد شد. این کاهش ارزش دلار آمریکا طی سال های طولانی ادامه خواهد داشت.

جای تعجب نیست که روسیه هرچه بیشتر شمش های طلا را به دلار ترجیح می دهد. ذخیره طلای روسیه به سطح رکورد رسیده است و سهم گنج ارزی در ذخایر بین المللی بانک مرکزی روسیه فوق العاده کاهش یافته است.

به گزارش اسپوتنیک، کیت نیومر رئیس شورای مدیران First Mining Gold در این باره گفت:«اطمینان دارم که وقتی کشورهای جهان مجبور به پرداخت بدهی های خود بشوند آنها براساس قیمت طلا عمل خواهند کرد. همانا به این دلیل است که روسیه و چین به ذخیره طلا روی می آورند».

منبع

اقتصاد.آنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا