بانکبانک و بیمه

تاسیس بانک جدید در دستور کار مجلس


رییس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: هفته آینده موضوع اصلاح قانون بانک مرکزی بر اساس مصوبه کمیسیون اقتصادی به صحن علنی مجلس می‌رود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی (armaneghtesadi.com)، محمدرضا پورابراهیمی درباره موضوع اصلاح نظام بانکی به اقتصادآنلاین توضیح داد: تصویب مصوبه کمیسیون اقتصادی در خصوص اصلاح قانون  بانک مرکزی و تغییر ساختار آن (یکی از این تغییرات جداسازی از دولت بوده است) با لحاظ کردن یک ماده در ذیل آن با توجه به بحث بانک توسعه جمهوری اسلامی ایران که قرار است بانک مرکزی وظایف خود را در خصوص تاسیس آن‌ رعایت کند تمام شده و قرار است هفته آینده به صحن علنی مجلس برود.

پورابراهیمی افزود: برای تسریع در اقداماتی که ما در دو سال و نیم گذشته در ارتباط با سرفصل‌های حوزه نظام بانکی پیگیری می‌کردیم، مقرر شد این بحث را مطرح کنیم تا بعدا محتوای آن را بیاوریم.
وی همچنین درمورد بررسی جزییات بانک توسعه جمهوری اسلامی ایران در کمیسیون اقتصادی مجلس، اظهار کرد: دو روز پیش در مجلس، وارد دستور کار بانک توسعه جمهوری اسلامی ایران شدیم و تقریبا تعدادی از مواد آن در کمیسیون اقتصادی تصویب شد، همچنین بانک توسعه جمهوری اسلامی ایران که قرار بود به ذیل قانون بانک مرکزی اضافه شود، جدا کردیم و قرار است حدود یک ماه آینده به صحن علنی مجلس برود.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا