امور زیربناییراه و ساختمان

فرودگاه امام امسال با بارش برف غافلگیر نمی‌شود/ جزئیات تمهیدات پیش‌بینی شده برای راهداری زمستانی

معاون توسعه زیرساخت شهر فرودگاهی امام خمینی با بیان اینکه ۱۰۰ دستگاه ماشین‌آلات راهداری مستمر و مقطعی برای راهداری زمستانی در فرودگاه امام در حالت آماده‌باش قرار خواهند گرفت، گفت: امسال مانند سال گذشته با بارش برف غافلگیر نمی‌شویم.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی،، آذر موحدی در حاشیه عملیات راهداری زمستانی فرودگاه امام خمینی در جمع خبرنگاران با اشاره به تمهیدات در نظر گرفته شده برای ایام بارش برف و باران در این فرودگاه اظهار داشت: سال گذشته بارش برف در شهر فرودگاهی امام خمینی ما را غافلگیر کرد و منجر به این شد که فرودگاه چند روز بسته شود و امکان نشست و برخاست هواپیما فراهم نشود.

وی با بیان اینکه امسال برای جلوگیری از این اتفاق دستورالعمل عملیات برف‌روبی تدوین شد، گفت: پیش‌بینی‌های لازم برای برف‌روبی در بخش هوانوردی و غیر هوانوردی در فرودگاه امام انجام شده است و با تمام توان نسبت به برقرار ماندن پروازها در فرودگاه امام در ایام بارش برف اقدام می‌کنیم.

معاون توسعه زیرساخت شهر فرودگاهی امام خمینی با اشاره به تعداد ماشین‌آلات راهداری گفت: ۸۵ دستگاه انواع ماشین‌آلات به صورت مستمر برای راهداری زمستانی در این مجموعه مستقر هستند و ۱۵ دستگاه ماشین‌آلات هم به صورت مقطعی عملیات برف‌روبی را انجام می‌دهند.

موحدی ادامه داد: ماشین‌آلات از جمله برف‌خور، تیغه برف‌روبی در لندساید و ایرساید فرودگاه مستقر هستند.

معاون توسعه و زیرساخت شهر فرودگاهی امام ادامه داد: در لندساید ۳۷۰ کیلومتر راه مواصلاتی وجود دارد و در چهار ایستگاه در شهر فرودگاهی امام ماشین‌آلات مستقر هستند، از جمله ورودی تهران-قم، تهران-ساوه، میدان گمرک و کمربندی شمالی فرودگاه.

وی با بیان اینکه طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته ۱۰ تا ۱۵ دستگاه ماشین‌آلات یک روز قبل از بارش برف به دستگاه‌های موجود اضافه می‌شوند، گفت: در کارگروه راهداری زمستانی فرودگاه امام از سازمان هواشناسی هم نماینده‌ای حضور دارد که پیش‌بینی‌های شرایط جوی را به ما اعلام می‌کند. حتی اگر پیش‌بینی برای بارش برف ۵۰ درصد هم باشد ما نسبت به آماده‌باش ماشین‌آلات اقدام می‌کنیم.

وی گفت:‌ در حال حاضر ۱۳۰۰ شن و ماسه برای محوطه لندساید و ۶۰۰ تن نمک و اوره برای ایرساید تامین شده است و تا دو هفته آینده دو دستگاه سوله برای نگهداری ماشین‌آلات در ایرساید ایجاد خواهد شد.

معاون توسعه زیرساخت شهر فرودگاهی امام خمینی با بیان اینکه با هلال احمر مذاکراتی برای استفاده از ۲ فروند هلی‌کوپتر داشته‌ایم، گفت: برای عملیات برف‌روبی با هلال احمر مذاکراتی برای استفاده از دو فروند هلی‌کوپتر داشته‌ایم که محل استقرار آنها در منطقه دپوی تاکسی و ایرساید خواهد بود.

موحدی تاکید کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های امسال مانند سال گذشته با بارش برف غافلگیر نمی‌شویم.

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا