بانک و بیمهبیمه

ضریب نفوذ بیمه در ایران ۲.۳ درصد است

 

رئیس کل بیمه مرکزی ایران گفت: میزان ضریب نفوذ بیمه در کشور هم اکنون ۲.۳ درصد تولید ناخالص داخلی است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  غلامرضا سلیمانی امیری ماکو در برنامه «روز از نو» رادیو اقتصاد ضمن تبریک روز ملی بیمه افزود: این ضریب در کشورهای پیشرفته مانند ژاپن و انگستان به ترتیب ۷ و ۱۰ درصد است.

وی همچنین اظهارداشت: ضریب نفوذ بیمه در کشور باید به نحوی افزایش یابد که آحاد مردم بتوانند از سبد بیمه ای بیشتر استفاده کنند.

همچنین بخوانید

رئیس کل بیمه مرکزی ایران گفت: صنعت بیمه در تسهیل و رونق فعالیت های اقتصادی بسیار نقش آفرین است بر ضرورت توسعه و ترویج فرهنگ بیمه و به تبع افزایش ضریب نفوذ بیمه در جامعه تاکید کرد.

وی در ادامه افزود: بیمه برای هموطنان سود و منفعت دارد ولی برای شرکت های بیمه ای در برخی از بخش ها زیان آور یا ضریب خسارت بسیار بالاست به همین دلیل تلاش بر اینکه یک پرتفوی از بیمه در شرکت های بیمه ای ایجاد شود.

سلیمانی تصریح کرد: بدون شک با ایجاد سبدی از انواع بیمه از قبیل شخص ثالث، درمان تکمیلی، آتش سوزی، زلزله، سرقت، مسئولیت و غیره در شرکت های بیمه ای در مجموع می توانند از زیان های وارده به این حوزه جلوگیری کرد.

وی همچنین گفت: متاسفانه در برخی از شاخص های بیمه ای مثل بیمه شخص ثالث و درمان تکمیلی ضریب خسارت بسیار بالاست بنابراین ضرورت دارد با برنامه ریزی های مناسب ضریب این خسارت ها به حداقل ممکن کاهش یابد.

رئیس کل بیمه مرکزی ایران افزود: بدون شک هرچه ضریب خسارت کاهش پیدا کند شرکت های بیمه ای می توانند خدمات بیشتری به بیمه شدگان ارائه دهند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا