ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

بالاخره استقلال و پرسپولیس واگذار می‌شوند؟

اظهارنظر رییس سازمان خصوصی‌سازی درباره طرح چندباره‌ی واگذاری سرخابی‌ها یکی از مهمترین اخبار اقتصادی امروز بود؛ براساس جدیدترین واکنش عبدالله پوری‌حسینی، قیمت پایه برای دو باشگاه استقلال و پرسپولیس باید براساس شرایط روز باشد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، صحبت از فروش دو باشگاه استقلال و پرسپولیس سال‌هاست که مطرح می‌شود و هیچ‌گاه رنگ واقعیت به خود نمی‌گیرد؛ با این حال مجددا این طرح روی میز قرار گرفته و در انتظار مصوبه هیات دولت است. در روزهای گذشته قیمت‌هایی هم برای این دو باشگاه تعیین شد که حالا رییس سازمان خصوصی‌سازی می‌گوید: شرایط اقتصاد با گذشت سال‌ها تغییر کرده و آن ارزش‌گذاری‌ها دیگر اعتبار ندارد. پوری حسینی این را هم گفته که سازمان خصوصی‌سازی  به محض دریافت مجوز این آمادگی را دارد که این دو باشگاه را ارزش‌گذاری و آگهی آن‌را درج کند.

 در سال ۱۳۹۴ بود که هیات وزیران مصوبه‌ای را تایید کرد که طبق آن دو باشگاه استقلال و پرسپولیس، بنگاه‌های فرهنگی محسوب می‌شوند و در نتیجه نباید خصوصی شوند، اما بسیاری معتقدند که این دو باشگاه جنبه ورزشی دارند، نه فرهنگی. در نتیجه طی این سال‌ها با این استدلال که دو باشگاه استقلال و پرسپولیس از سوی هیئت دولت به عنوان بنگاه فرهنگی شناخته شدند واگذاری آنها امکان‌پذیر نبود، مگر اینکه هیئت دولت بر مصوبه خود، بازنگری کند و آن‌را تغییر دهد در آن صورت این دو باشگاه می‌توانند به چرخه واگذاری برگردند.

همچنین بخوانید

۱۵ میلیارد یورو گم شد!

اظهارات اخیر مدیرکل سیاست‌ها و مقررات ارزی بانک مرکزی نشان می‌دهد تکلیف ۱۵.۷ میلیارد یورو حاصل از صادرات غیرنفتی که قرار بوده وارد سامانه نیما شود مشخص نیست. کسرایی‌پور گفته است تنها ۵.۷  میلیارد یورو به سامانه نیما وارد شده که این رقم تنها حدود ۲۷ درصد ارز حاصل از صادرات است. او با اشاره به اینکه اکنون مبنای قیمت‌گذاری گمرک، نرخ ارز در سامانه نیما است، گفته است: براساس آمار هشت ماهه گمرک، حدود ۲۷.۸ میلیارد یورو صادرات غیرنفتی داشتیم که از این مبلغ، ۶.۴ میلیارد یورو مربوط به میعانات گازی است و ۲۱.۴ میلیارد یورو نیز ارزش بقیه کالاهای صادراتی است. به این ترتیب، با توجه به اینکه ۵.۷ میلیارد یورو ارزی بوده که از محل صادرات ایران وارد سامانه نیما شده، ۱۵.۷ میلیارد یورو از ارز صادراتی ایران که قرار بوده وارد سامانه نیما شود، بلاتکلیف است و مشخص نیست به کدام محل رفته است.

شرکت‌ها سود کردند؛ کارگران ضرر

امروز گفت‌وگویی با رییس اتحادیه کارگران قراردادی داشتیم. فتح‌الله بیات با طرح این سوال که کارگران به چه زبانی بگویند وضع زندگیشان خوب نیست؟ اظهار  کرد: در ماه‌های گذشته شرکتی نبوده که به اندازه چند سال اخیر از نوسان نرخ ارز سود نکرده باشد. او معتقد است در صورت تهدید کارفرمایان به تعدیل نیروهای کار و مقاومت برای ترمیم دستمزدها، حوادث تلخ کارگران نیشکر هفت تپه و فولاد تکرار خواهد شد. متن صحبت‌های بیات را این‌جا بخوانید.

شیب ارزانی طلا کندتر شده اما همچنان ادامه دارد

به دنبال روند نزولی قیمت ارز، آرامش نسبی بر بازار طلا نیز حاکم شده است. امروز تا ساعت ۱۳ قیمت هر عدد سکه طرح جدید تمام بهار آزادی سه میلیون و ۶۸۰ هزار تومان و سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز سه میلیون و ۵۵۰ هزار تومان بود. همچنین نیم سکه یک میلیون و ۹۰۰ هزار تومان، ربع سکه یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و سکه گرمی ۶۵۰ هزار تومان معامله شد. هر مثقال طلای ۱۷ عیار یک میلیون و ۴۷۰ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار، ۳۳۹ هزار و ۴۰۰ تومان به فروش رسید و قیمت هر اونس طلا در بازار جهانی نیز ۱۲۳۹ دلار بود. ابراهیم محمدولی رییس اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا و جواهر تهران با اشاره به ادامه روند کاهشی قیمت طلا و سکه در بازار امروز، اعلام کرد شیب این روند کاهشی در بازار امروز کندتر شده اما آرامش همچنان حکمفرماست و قیمت‌ها در آینده نیز پایین‌تر خواهد آمد.

روش جدید بازیابی رمز کارت سوخت

سخنگوی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی از روش جدیدی برای بازیابی رمز کارت سوخت خبر داد و گفت: دارندگان کارت سوخت خودرو در شهر تهران می‌توانند با مراجعه به چهار ناحیه مرکزی در میدان آرژانتین، شمال در خیابان شهید عراقی، شرق در خیابان دردشت و جنوب در میدان راه‌آهن و شهرری، به صورت حضوری درخواست بازیابی رمز کارت سوخت خود را ارائه دهند.

شنبه هفته گذشته بود که فرآیند ثبت‌نام کارت سوخت المثنی آغاز شد و از روز دوشنبه، پنجم آذرماه سامانه الکترونیکی و اپلیکیشن خدمات دولت همراه برای ثبت‌نام در اختیار مردم قرار گرفت. همچنین از ششم آذرماه متقاضیان می‌توانستند از طریق کد دستوری #۴* برای ثبت‌نام کارت سوخت المثنی اقدام کنند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا