بانک و بیمهپرداخت الکترونیک

نازنین دانشور: تا در ایران کسی به موفقیتی می‌رسد، علیه او جو منفی به وجود می‌آید

 

مدیرعامل «تخفیفان»، نازنین دانشور به مناسبت دریافت جایزه برترین جوان کارآفرین آسیا و اقیانوسیه در سی و دومین نشست اتاق‌های بازرگانی و صنعت آسیا و اقیانوسیه (CACCI) در یک نشست خبری حاضر شد و در دفتر تخفیفان با خبرنگاران به گفت‌وگو پرداخت.

همچنین بخوانید

نازنین دانشور؛ مدیرعامل تخفیفان

قبل از شروع این نشست خبری، نازنین دانشور در پاسخ به سوال خبرنگار راه پرداخت در مورد حاشیه‌های پیش آمده در توییتر و حرف‌های بعضی از نیروهای سابق تخفیفان درباره شخص او، تصریح کرد: «تا در ایران کسی کاری می‌کند و به موفقیتی می‌رسد، علیه او جو منفی به وجود می‌آید. بیشتر اشخاصی که در توییتر در مورد تخفیفان صحبت منفی کردند و در مورد جو کاری تخفیفان اشاراتی داشتند، هیچ وقت در دفتر ما کار نکرده‌اند و یکی از اشخاصی که در این مورد توضیحاتی ارائه داده است، از نیروهای سابق تخفیفان بوده است. او دروغ‌هایی مطرح کرده و ما ترجیح دادیم در رسانه‌ها جوابی به او ندهیم.»

دانشور در این نشست از تاریخچه فعالیت‌های تخفیفان صحبت کرد و به چالش‌ها و موانع کسب‌وکارش در این سال‌ها پرداخت. نازنین و ندا دانشور، در تابستان سال ۹۰ تخفیفان را بنیان‌گذاری کردند. خواهران دانشور این کسب‌وکار را دونفری شروع کردند و اکنون ۱۷۵ نیرو در تخفیفان مشغول به کار هستند. ۲۵ نفر در مشهد و سایر کارمندان این پلتفرم در تهران فعالیت می‌کنند.

تخفیفان هرگز فیلتر نشده است و مدیرعامل این کسب‌وکار در این مورد می‌گوید: «در این سال‌ها در موارد مختلف چندباری به ما تذکر داده‌اند. هیچ اتحادیه یا صنف مشخصی وجود ندارد که ما از آنجا مجوز بگیریم و در تمام این سال‌ها همیشه برای خودمان سؤال بوده است که ما دقیقاً زیرمجموعه چه ارگانی هستیم.»

به گفته دانشور، تخفیفان با سازمان نظام صنفی رایانه‌ای، انجمن صنفی کسب‌وکارهای اینترنتی و اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی تعامل دارد ولی هنوز هیچ ارگانی این کسب‌وکار را به صورت قانونی و در یک صنف مشخص به رسمیت نمی‌شناسد. او ادامه داد: «ما یک پلتفرم هستیم و این مفهوم برای بعضی نامشخص و گنگ است. بعضی نهادها مفهوم پلتفرم را قبول نمی‌کنند. آن‌ها می‌گویند که شما خرید و فروش انجام می‌دهید.»


مدیرعامل تخفیفان در مورد کسب جایزه برترین جوان کارآفرین آسیا و اقیانوسیه در سی و دومین نشست اتاق‌های بازرگانی و صنعت آسیا و اقیانوسیه می‌گوید: «در سال ۹۷ رشد ۱۰۰ درصدی داشته‌ایم و قصد داریم این اتفاق در سال ۹۸ هم تکرار شود. برای کسب جایزه کارآفرین جوان آسیا و اقیانوسیه روند جالبی را طی کردیم. ابتدا در ایران بیش از ۵۰ کسب‌وکار جمع شدیم و از این بین تخفیفان انتخاب شد.»

دانشور ادامه می‌دهد: «این مسابقه دوم و سوم آذر در استانبول برگزار شد و از ایران ما نماینده بودیم. طی این کنفرانس دو روزه، ۵ نماینده جوان از کشورهای منتخب آسیا و اقیانوسیه برای مرحله نهایی، با ارائه دستاوردهای مهمشان در مقابل هیئت‌داوران CACCI رقابت کردند. در پایان این رقابت، من به عنوان نماینده ایران توسط هیئت‌داوران به عنوان برترین کارآفرین جوان آسیا و اقیانوسیه برگزیده شدم. این نخستین بار بود که یک نماینده از کشورمان برنده این عنوان می‌شد. معیارهای این جایزه که هر دو سال یک بار اهدا می‌شود، شامل هوشمندی در کسب‌وکار، مشارکت در سازمان‌ها یا انجمن‌های تجاری غیرانتفاعی یا مشارکت در فعالیت‌های کنفدراسیون اتاق‌های بازرگانی آسیا– اقیانوسیه و قابلیت‌های رهبری و اخلاق کسب‌وکار است.»


به گفته دانشور، ۲۰ دقیقه ارائه در مقابل داوران و سپس سوال‌وجواب منجر به برنده شدن او در این رقابت شده است. او در مورد معیارهای داوری این مسابقه عنوان کرد: «حوزه دستاوردهای کسب‌وکاری ۴۰ درصد تأثیر داشت و حوزه‌های کیفیت راهبری، میزان تغییر در جامعه و تاثیرگذاری در تغییر نگرش و آموزش از دیگر معیارهای داوری بودند.»

مدیرعامل تخفیفان با بیان اینکه ۴۰ هزار کسب‌وکار با تخفیفان در تعامل هستند، اضافه کرد: «۱۷۵ نیرو در تخفیفان کار می‌کنند و بیش از ۵ میلیون نفر مشترک داریم. در معیارهای ارزیابی دانش‌بنیان شدن کسب‌وکارها، ما دانش بنیان صنعتی حساب شدیم و فقط برای سربازی نیروهایمان تخفیف قائل شده‌اند.»

به گفته او، اولین و تنها سرمایه‌گذاری در تخفیفان در سال ۹۵ توسط سرآوا انجام شده است. دانشور امید دارد تا تخفیفان به یکی از کسب‌وکارهای تاثیرگذار ایران تبدیل شود. تخفیفان در یکی از استارت‌آپ‌های آواتک سرمایه‌گذاری خواهد کرد و در این مورد به زودی اخبار تکمیلی منتشر می‌شود.

عکاس: هانیه جعفری

 

منبع

راه پرداخت

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا