بانک و بیمهپرداخت الکترونیک

همکاری مسترکارت و مایکروسافت در حوزه هویت دیجیتال

مسترکارت و مایکروسافت قصد دارند تا در حوزه تایید هویت دیجیتال با یکدیگر وارد همکاری شوند به این ترتیب که رمزهای عبور را از بین ببرند و به افراد راهی سریع و امن برای تایید خودشان ارائه دهند تا این فرایند را به‌صورت آنلاین، با هر کسی و در هر زمانی که می‌خواهند انجام دهند.

مردم هنوز برای تایید هویتشان به‌صورت آنلاین، به یک دلیل و مدرک دیجیتال یا فیزیکی نیاز دارند که تحت کنترل یک نهاد مرکزی باشد؛ حالا این مدرک می‌خواهد شماره پاسپورت باشد یا آدرس، گواهینامه رانندگی، اعتبارنامه کاربر یا دیگر موارد.

مسترکارت معتقد است که وابستگی به این موارد مسئولیت سنگینی بر دوش افراد خواهد داشت چراکه باید پسوردهای بسیاری را برای تایید هویت‌شان در شرایط مختلف به ذهن بسپارند و همین موضوع فرایند تایید هویت و مدیریت داده را پیچیده‌تر می‌کند.

مسترکارت هم برای برطرف کردن این مشکل با مایکروسافت وارد همکاری شده و قصد ارائه سرویسی دارد که به افراد امکان ورود، کنترل و به اشتراک‌گذاری داده‌های هویتیشان را روی دستگاه‌هایی که هر روز از آنها استفاده می‌کنند به اشتراک بگذارند.

زمانی که صحبت از سرویس‌های مالی به میان می‌آید، شرکت‌ها بر این باورند که دسترسی به یک هویت دیجیتالی شناخته‌شده جهانی می‌تواند فرایند شناسایی درخواست برای ایجاد یک حساب بانکی جدید، خدمات وام و پرداخت را بهبود و سرعت بخشد.

منبع: Finextra

منبع

راه پرداخت

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا