بانک و بیمهطلا و ارز

افزایش صادرات صنایع دستی در سایه تفاوت نرخ ارز

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: تفاوت نرخ ارز ایجاد شده در کشور موجب افزایش قابل ملاحظه در حجم صادرات صنایع دستی شده است.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از ایرنا، علی اصغر مونسان شامگاه سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران در حاشیه افتتاح طرح های حوزه گردشگری و صنایع دستی همزمان با سفر رئییس جمهوری و کاروان تدبیر و امید به استان سمنان افزود: صنایع دستی به عنوان صادرات غیر نفتی نقش موثری در ارز آوری برای کشور دارد.
وی ادامه داد: صنایع دستی صنعت ارزانی است که دارای ارزش افزوده زیادی بوده و در اشتغالزایی، بهبود معیشت و درآمد زایی برای کشور نقش موثری ایفا می کند.
وی ابراز داشت: توسعه و رونق صنایع دستی یکی از اولویت های دولت و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور است و به منظور تحقق این راهبرد، ۱۲ هزار میلیارد ریال اعتبار در بخش تسهیلات ارزان قیمت در قالب طرح اشتغال روستایی با کارمزد چهار و ۶ درصد در نظر گرفته شده است.
سال گذشته بدون در نظر گرفتن فرش و زیورآلات در بخش صنایع دستی بالغ بر ۲۸۱ میلیون دلار صادرات صورت گرفته است و بالغ بر ۲۵۰ میلیون دلار صادرات چمدانی در سال ۹۶ انجام شد که درمجموع حدود ۵۰۰ میلیون دلار ارزش مالی صادرات سال گذشته صنایع دستی کشور بود.
مونسان تصریح کرد: به رغم مشکلات اقتصادی و ارزی در نیمه اول امسال صادرات صنایع دستی کشور در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۹.۵ درصد افزایش یافت.
معاون رئیس جمهوری گفت: استان سمنان در بخش فروش صنایع دستی موفق بوده و در مدت کمتر از یکسال فروش خوبی در بخش صنایع دستی داشته است.
حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران روزهای سه شنبه و چهارشنبه در قالب سفر کاروان تدبیر و امید در استان سمنان حضور دارد و در این سفر ۷۸ مصوبه با ۱۴ هزار و ۶۶۰ میلیارد ریال پیش بینی شده است.

منبع

اقتصاد.آنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا