بورسبورس اوراقصوت

حجم معاملات بازار سرمایه وضعیت خوبی ندارد

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: وضعیت حجم معاملات بازار سرمایه در حال حاضر به هیچ وجه مناسب نیست.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  مهدی طحانی در برنامه «روی خط اقتصاد» رادیو اقتصاد حجم معاملات طی روز جاری در بازار سرمایه را ۸۵۰ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: این حجم ۱۵۰ میلیارد تومان کمتر از روز گذشته بوده است.

وی همچنین اظهارداشت: حال و روز وضعیت حجم معاملات بازار سرمایه به هیچ وجه خوب نیست و به نوعی عددهای شاخص بالا منفی است.

همچنین بخوانید

کارشناس بازار سرمایه گفت: این نشان می دهد در بازار خریدار قوی وجود نداردجایی که خریدار قوی نباشد فروشندگان با کوچکترین فروش در سهام رنج را رو به پائین کشیده و سهام را منفی می کنند.

وی در ادامه افزود: شاخص بازار سرمایه پس از دوروز مثبت امروز ۶۰۲ واحد منفی و شاخص در ارتقاع عدد ۱۶۵ هزار و ۷۰۱ واحدی قرار گرفت.

طحانی بیان داشت: این شاخص سرجمع طی دو روز گذشته هفت هزار واحد مثبت شده بود.

وی همچنین خطاب به سرمایه گذاران گفت: شاخص در حال حاضر نوسان دارد بنابراین نباید روزهای ممتد مثبت را از این بازار انتظارداشت.

این کارشناس بازار سرمایه ضمن اشاره به اینکه در بازارهای جهانی آرامش حکم فرماست، افزود: نفت طی روز جاری با ۶۳ دلار به ازای هر بشکه و فلز مس و روی به ترتیب شش هزار و ۳۰۰ دلار و دو هزار و ۵۸۰ دلار به ازای هر تن قیمت گذاری شد.

وی اظهارداشت: طبق آخرین خبرها قیمت گاز برای صنایع به ازای هر متر مکعب از ۱۳۰ به ۲۶۰ تومان افزایش یافته است.

طحانی با اشاره به اینکه عمده مصرف کنندگان گاز طبیعی صنایع فولادی و فلزی هستند، گفت: این افزایش روند خیلی منفی روی سود آوری واحدهای مزبور ندارد.

وی افزود: نمادهای مپنا و بانک ملت اثر منفی و در برابر سرمایه گذاری امید و پالایشگاه نفت اصفهان اثر مثبت خوبی روی شاخص برجاگذاشت.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا