انرژی

درخواست عراق از اوپک برای تجدیدنظر در استراتژی نفتی

وزیر نفت عراق از اویک خواست استراتژی‌های میان مدت و بلند مدت خود را برای دستیابی به ثبات بیشتر بازارهای نفت مورد تجدید نظر قرار دهد.

 به گزارش آرمان اقتصادی، ثامر غضبان، وزیر نفت عراق در بیانیه‌ای در آستانه دیدار وزیران اوپک برای تصمیم‌گیری درباره سیاست تولید در روز پنجشنبه، گفت: عراق که دومین تولید کننده بزرگ نفت اوپک پس از عربستان سعودی است در تلاش ها برای ثبات بازارهای نفت و تقویت قیمتها، بدنبال آن است که مثبت و سازنده باشد.

وزیر نفت عراق همچنین بر ضرورت طرح ایده‌های جدید و پیشنهادها برای پرداختن به چالش های معاصر و بسنده نکردن به راه‌کارهایی که به کاهش کاهش تولید نفت منحصر می‌شود تاکید کرد.

همچنین بخوانید

تولیدکنندگان اوپک روز پنج شنبه با هدف رسیدن به توافق درباره کاهش احتمالی تولید نفت، در وین اتریش دیدار می‌کنند. عربستان سعودی، امارات متحده عربی و سایر تولیدکنندگان می‌گویند کاهش تولید برای جلوگیری از اشباع عرضه در نیمه اول سال ۲۰۱۹ ضروری است. روسیه و ۹ تولیدکننده غیرعضو اوپک روز جمعه به مذاکرات خواهند پیوست.

“اس اند پی پلاتس آنالیتیکس” پیش‌بینی کرده است این کشورها به منظور تثبیت قیمت نفت، برای کاهش تولید بین ۱.۲ تا ۱.۴ میلیون بشکه در روز نسبت به سطح تولید اکتبر توافق کنند. قیمت نفت از اوج خود در اوایل اکتبر بیش از یک چهارم سقوط کرده است.

غضبان گفت: کاهش قیمت نفت نگرانی واقعی برای عراق و سایر تولیدکنندگان نفت است.

به گفته سخنگوی وزارت نفت عراق، درآمد نفتی عراق در نوامبر به ۶.۱۸ میلیارد دلار افت کرد که پایین‌ترین میزان از فوریه بود. این کشور میانگین قیمت ۶۱.۱۰ دلار در هر بشکه در نوامبر برای نفت خود دریافت کرد که ۱۳.۸۰ دلار کمتر از قیمت اکتبر چطور بود.

بر اساس گزارش پلاتس، آخرین باری که اوپک و متحدانش تصمیم گرفتند تولیدشان را کاهش دهند عراق تمایلی به کاهش تولید نداشت اما این بار به نظر می‌رسد وزیر نفت عراق به دلیل افت شدید درآمدهای نفتی این کشور، موافق‌تر است.

وزیر نفت عراق گفت ما به گزارش کمیته فنی درباره شرایط بازار نفت گوش می‌کنیم و درباره این مسائل و پیشنهادها برای رسیدن به توافق میان تولیدکنندگان به منظور پرداختن به کاهش قیمت نفت بحث خواهیم کرد.
خبرگزاری دولتی کویت نیز به نقل از بخیت الرشیدی، وزیر نفت کویت این کشور نوشت: تولیدکنندگان عضو اوپک روز پنجشنبه برای بحث درباره شرایط بازار تقاضا و عرضه و همچنین نحوه تثبیت بازارهای نفت مذاکره خواهند کرد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا