صنعتصنعت، معدن، تجارت

بیشترین صنایع گلستان کوچک و متوسط هستند

 

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی گلستان گفت: بخش عمده ای از صنایع این استان را صنایع کوچک و متوسط تشکیل می دهد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  حجت الله خلیل زاده در برنامه «خانه تا کارخانه» رادیو اقتصاد افزود: این نوع صنایع با کارآفرینی، نوآوری و ایجاد فرصت های شغلی جدید بر رشد اقتصادی هر منطقه بسیار اثرگذار هستند.

وی در ادامه اظهارداشت: شرکت شهرک ها در دو حوزه اول زیرساختی و دوم نرم افزاری به صنایع مستقر در شهرک های و نواحی صنعتی استان خدمات ارائه می دهد.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی گلستان گفت: شرکت مزبور با ارائه خدمات زیرساختی امکانات لازم را در شهرک ها مهیا تا سرمایه گذاران با یک شرایط خوب در شهرک ها مستقر و کمترین دغدغه در حوزه تولید و تامین زیرساخت های صنعتی مثل آب، برق، گاز، تلفن و مواردی از این دست را داشته باشند.

وی ضمن اشاره به حمایت های نرم افزاری به صنعتگران مستقر در شهرک ها افزود: سازمان صنایع کوچک و شرکت شهرک های صنعتی ایران سالانه در یک سیاست مشترک بحث مربوط به آموزش واحدهای تولیدی را به تمامی استان های کشور در یک شاخص مورد تعیین اعلام می کند.

خلیل زاده تصریح کرد: جدا از این شرکت شهرک های صنعتی استان در زمینه مباحث پژوهشی نیز فعالیت گسترده ای دارد.

وی همچنین گفت: نیازها و مشکلات استان هرساله به عنوان یک برنامه پژوهشی در دستور کار این شرکت قرار می گیرد.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی گلستان افزود: فعالیت های پژوهشی ضمن شناسایی و معرفی هرچه بهتر ظرفیت های تولیدی و صنعتی استان در بحث توسعه سرمایه گذاری نیز بسیار نقش آفرین است.

وی در ادامه از برگزاری دو هزار و ۵۰۰ نفر ساعت آموزش برای واحدهای تولیدی در استان خبرداد و اظهارداشت: این آموزش ها در حوزه های کار آفرینی و خلاقیت، پرورش مدیر و مشاوران صنعتی، موارد مرتبط با تولید، شناسایی بازار و… بوده است.

خلیل زاده به رادیو اقتصاد یادآورشد: جدا از این شرکت شهرک های صنعتی برنامه های مختلفی برای مطالعات در حوزه شناخت بازار در درون کشور برای واحدهای تولیدی و همچنین بررسی و مطالعات بازارهای خارجی این واحدهارا در دستور کار دارد.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا