بین الملل

یونیپک چین خرید نفت از آمریکا را از سر می‌گیرد

پس از این که صلح تجاری بین آمریکا و چین، ریسک اعمال تعرفه بر واردات نفت از آمریکا را کاهش داد، یونیپک به عنوان تاجر نفت چین، در نظر دارد تا ماه مارچ، خرید نفت از آمریکا را از سر بگیرد.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، پس از این که صلح تجاری بین آمریکا و چین، ریسک اعمال تعرفه بر واردات نفت از آمریکا را کاهش داد، یونیپک به عنوان تاجر نفت چین، در نظر دارد تا ماه مارچ خرید نفت از آمریکا را از سر بگیرد.

سه منبع آگاه خبر دادند که یونیپک در نظر دارد تا اول مارچ که دوره ۹۰ روزه صلح موقت تجاری بین دو اقتصاد بزرگ جهان، به پایان می‌رسد، از آمریکا نفت وارد کند.

امسال با بالا گرفتن جنگ تجاری بین دو کشور، واردات نفت چین از آمریکا کاملا متوقف شد.

یک مدیر ارشد از بزرگترین پالایشگاه آسیا(سینوپک) گفت: خریداران چینی که به دنبال خرید نفت از آمریکا هستند، در طول این بازه (۹۰ روزه) به وارد کردن نفت از این کشور هجوم خواهند آورد. او اضافه کرد: این نفت باید قبل از ۱ مارچ به چین برسد.

یک مدیر اجرایی که نخواست نامش فاش شود، گفت: قیمت‌های نفت پایین هستند و از لحاظ اقتصادی منطقی به نظر می‌رسد که مقداری نفت، در انبارهای تجاری خود ذخیره کنیم.

یونیپک و سینوپک به درخواست رویترز برای اظهار نظر پاسخ ندادند؛ این در حالی است که یونیپک، بازوی تجاری سینوپک است؛ اما هنوز مشخص نیست که یونیپک چه میزان نفت از آمریکا سفارش دهد، اما یکی از منابع به رویترز خبر داد که حجم واردات نفت از آمریکا در ماه ژانویه رکورد خواهد زد.

رکورد ماهانه قبلی واردات نفت از آمریکا به ژانویه ۲۰۱۷ مربوط می‌شود که طبق داده‌های اداره آمار چین، این کشور ۴۷۲۰۰۰ بشکه در روز نفت از آمریکا وارد کرده بود.

در ۹ ماه اول ۲۰۱۸ چین به طور متوسط ۳۲۵۰۰۰ بشکه در روز از آمریکا نفت وارد کرد، اما با بالا گرفتن جنگ تجاری، حتیبا این که نفت در لیست کالاهایی که مشمول تعرفه می‌شوند نبود، خریداران چینی، در ماه اکتبر از وارد کردن نفت آمریکا خودداری کردند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا