انرژی

انتقاد نماینده ساری از طرح انتقال آب خزر به استان سمنان

نماینده مردم ساری در مجلس نسبت به طرح انتقال آب خزر به استان سمنان انتقاد کرد و گفت: مردم ساده و پاک استان مازندران قطعا اجازه انجام چنین کاری را نخواهند داد، مطمئن باشید.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، علی‌اصغر یوسف‌نژاد در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) در تذکری شفاهی به رییس‌جمهور، گفت: در شاهرود از انتقال آب خزر به سمنان سخن گفتید، با کدام استدلال کارشناسی درباره مسائل زیست محیطی دریای خزر صحبت می‌کنید؟

وی ادامه داد: آقای رییس‌جمهور منطق جنابعالی از جنبه فنی و تخصصی و از نظر مالی و بودجه‌ای درباره انتقال آب دریای خزر چیست؟ چرا با توجه به تذکرات مطرح شده درخصوص مسائل اکولوژیکی درباره انتقال آب دریای خزر صحبت می‌کنید؟ مردم مازندران از شما گلایه دارند. محصولات کشاورزی ارزان و روی دستشان مانده، پروژه‌های عمرانی استان نیمه کاره است، شما حرف از موضوعی می‌زنید که اصلا انجام شدنی نیست. بارها و بارها دلایل کارشناسی این مسئله بیان شده است.

این عضو هیات رییسه مجلس تجربه دریاچه ارومیه را یادآور شد و افزود: تجربه این دریاچه و تعداد دیگری از دریاچه‌ها ما را راهنمایی می‌کند که دیگر از این سخنان نگوییم. مردم نیاز به وحدت، آرامش و آسایش دارند، چرا با این سخنان ذائقه آنان را تلخ می‌کنید؟ چرا ردیف مصوبه‌ای که سال گذشته توسط نمایندگان از لایحه بودجه سال ۹۷ حذف شد را مجددا عنوان می‌کنید؟‌ این است اعتماد مردم به شما؟ شما قول دادید که از حقوق مردم دفاع کنید، چرا طرح این ایده را در حالی که طبق مطالعات کارشناسی رد شده است، در یک جمع رسمی مطرح کردید؟

نماینده مردم ساری در مجلس مسؤولان وزارت نیرو، سازمان حفاظت محیط زیست و سازمانهای مردم نهاد درخواست کرد تا نسبت به طرح رییس‌جمهور اظهار نظر کنند.

یوسف‌نژاد هشدار داد: مردم ساده و پاک استان مازندران قطعا اجازه انجام چنین کاری را نخواهند داد، مطمئن باشید. مردم به شما رای دادند اما به شما انتقاد دارند. به دلایل کارشناسی و استدلال‌های منطقی و کارشناسی تن دهید. از تحریک مردم شمال و مردم استان مازندران دست بردارید و قانون را مبنا قرار دهید.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا