امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

نرخ ۱۶۰۰ تومان برای خرید تضمینی گندم مناسب است

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: نرخ ۱۶۰۰ تومان برای خرید تضمینی گندم مناسب است و اگر تغییراتی در هزینه تولید پیش بیاید، دولت به آن توجه می کند.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، عباس کشاورز در حاشیه مراسم روز جهانی خاک در جمع خبرنگاران، درباره تغییر نرخ خرید تضمینی گندم از ۱۴۷۰ به ۱۶۰۰ تومان و نظر وزارت جهاد کشاورزی در این زمینه اظهار داشت: ابتدا جا دارد که بنده از رئیس جمهور و اعضای شورای اقتصاد به دلیل اینکه این درخواست به حق کشاورزان را اجابت کردند، تشکر کنم.

وی با بیان اینکه درباره قیمت، نظرات متفاوتی ممکن است وجود داشته باشد، گفت: ما باید در این زمینه مسائل مختلف از جمله منافع ملی کشور، شرایط کشاورزان و غیره را در نظر بگیریم و هم مراقب تولیدکننده و هم مصرف کننده باشیم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی افزود: با توجه به تورم و افزایش هزینه های تولید و نیز نظر به اینکه نهادهای تولید و اقلام اساسی با دلار ۴۲۰۰ تومانی تامین می شود، از نظر بنده نرخ ۱۶۰۰ تومان برای گندم مناسب است و اگر تغییرات احتمالی در هزینه ها پیش بیاید، دولت به آن توجه می کند؛ ضمن اینکه کشاورزان نیز از این قیمت راضی هستند.

کشاورز درباره پیش بینی میزان تولید نیز با اشاره به اینکه برآورد میزان تولید معمولاً در اسفندماه امکان پذیر است، گفت: میزان سطح زیرکشت حدود ۲ درصد از برنامه جلوتر است و تاکنون حدود ۲ میلیون هکتار کشت آبی و ۳.۹ میلیون هکتار کشت دیم انجام شده که این میزان بیش از برنامه پیش بینی شده است.

به گفته وی: سطح بارندگی در ۳ استان کشور کمتر از حد متوسط و در ۲۸ الی ۲۹ استان میزان بارندگی بیش از متوسط آن بوده است.

کشاورز در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه آیا شما شامل قانون منع به کارگیری بازنشستگان هستید یا خیر؟ گفت: بنده شامل این قانون بودم؛ اما طبق فرمایشات رهبری و بنا به دستور وزیر جهاد کشاورزی در سمت خود باقی می مانم و به کار خود ادامه خواهم داد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا