ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

مرگ زودهنگام مرورگر اینترنتی مایکروسافت اج!

به نظر می‌رسد که مایکروسافت نیز قصد دارد به عمر مرورگر اینترنتی مایکروسافت اج پایان بخشد و مرورگر دیگری را جایگزین آن کند.

به گزارش آرمان اقتصادی، آن طور که آمارها و گزارش‌های منتشر شده نشان می‌دهد، مرورگر اینترنتی اج عملکرد چندان موفقیت آمیزی نداشته و مایکروسافت در این راستا اعلام کرده که تصمیم گرفته است این مرورگر را بازنشسته کند و با عرضه یک مرورگر جدید و به روزرسانی شده به رقابت تنگاتنگی با بزرگترین رقیب خود، گوگل کروم بپردازد.

مرورگر اینترنتی مایکروسافت اج که هم زمان با عرضه ویندوز ۱۰ در سال ۲۰۱۵ میلادی عرضه و معرفی شد، در عرض مدت سه سال گذشته نتوانسته است نظر و توجه خیل عظیمی از کاربران اینترنتی را به سمت و سوی خود جذب کند و هنوز هم آمارها نشان می‌دهد که بخش عمده کاربران ترجیح می‌دهند که از سایر مرورگرها نظیر گوگل کروم و فایرفاکس برای وب‌گردی استفاده کنند. به همین علت این غول تکنولوژی امریکایی تصمیم گرفته است که این مرورگر سریع، سبک و ایمن را برخلاف تمامی قابلیت‌های خوبی که دارد، از کار افتاده کرده و مرورگر جدیدی را عرضه کند.

همچنین بخوانید

بر اساس گزارش وب سایت هکرنیوز، این مرورگر که در حال حاضر تحت عنوان Anaheim از آن نام برده می‌شود، برای کاربران ویندوز ۱۰ در ابتدا قابل دسترس خواهد بود و به کاربران این امکان را می‌دهد تا با بهره‌گیری از قابلیت‌های آن بتوانند تجربه لذت بخش، ایمن و سریعی از گشت و گذار در محیط اینترنت داشته باشند.

بنابر اعلام کارشناسان، موتور Chromium در مرورگر توسعه داده شده توسط مایکروسافت خبر خوشایندی برای کاربران ویندوزی به شمار می‌رود چراکه موجب تسهیل در محیط کاربری آن خواهد شد.

البته هنوز جزئیات و اطلاعات دقیقی درباره زمان عرضه این مرورگر اینترنتی منتشر نشده است بنابراین هنوز نمی‌توان در خصوص زمان عرضه و سایر جزئیات آن سخنی به زبان آورد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا