امور زیربناییصوتكشاورزی و دامپروری

قاچاق خاک کشاورزی از کشور صحت ندارد

مدیرکل دفتر امور آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی گفت: خوشبختانه طبق بررسی های صورت گرفته تاکنون هیچ خاک کشاورزی از ایران به سمت کشورهای حاشیه خلیج فارس قاچاق نشده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  رضا سرافرازی در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: وزارت جهادکشاورزی متولی حفاظت و صیانت از خاک کشاورزی کشور است.

وی همچنین اظهارداشت: وزارتخانه مزبور به شدت حساس به هرگونه تغییر کاربری و تخریب اراضی در این حوزه است.

همچنین بخوانید

مدیرکل دفتر امور آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی گفت: بطورطبیعی ۴۰ تهدید متوجه خاک کشور است که یکی از این تهدیدات بحث قاچاق خاک است.

وی همچنین در خصوص خبری مبنی بر قاچاق خاک به کشورهای حاشیه خلیج فارس به رادیو اقتصاد افزود: وزارت جهاد کشاورزی تاکنون به هیچ موردی راجع به قاچاق خاک از اراضی کشاورزی استان های جنوبی یا مرکزی کشور به سمت ممالک حاشیه خلیج فارس برخورد نکرده است.

سرافرازی تصریح کرد: وزیر جهاد کشاورزی و معاونت آب و خاک این وزار تخانه به تمامی سازمان های جهاد کشاورزی و منابع طبیعی سراسر استان های کشور دستور اکید صادر تا نسبت به مسئله قاچاق خاک حساسیت بیشتری نشان داده و موارد مشکوک را گزارش کنند.

وی در ادامه ضمن تبریک روز جهانی خاک بیان داشت: پنجم دسامبر برابر با چهاردهم آذر از سوی سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد به‌عنوان روز جهانی خاک نامگذاری شده است.

مدیرکل دفتر امور آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی یادآورشد: خوشبختانه مراسمی به مناسبت این روز برای دومین سال متوالی در راستای ارج نهادن به اهمیت و جلوگیری از تخریب و نابودی خاک در سراسر کشور برگزارمی شود.

برنامه «روی خط بازار» کاری از گروه کشاورزی شبکه رادیویی اقتصاد بوده که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۱۱ به مدت ۶۰ دقیقه به تهیه کنندگی «نازنین کتابچی» با هدف ارائه یک تصویر بزرگتر و کاملتر و قابل درک از رویدادهای مهم اقتصادی و رفع ابهامات اقتصادی بر روی موج اف‌ام ردیف ۹۸ قرار می‌گیرد و علاقمندان می‌توانند جهت دریافت فایل صوتی برنامه به سایت این رادیو مراجعه کنند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا