بانک و بیمهپرداخت الکترونیک

شاپرک، مسدودسازی درگاه‌های تجمیع‌کنندگان غیرقانونی را آغاز کرد

درگاه‌های پرداخت شش تجمیع‌کننده وجوه که اقدامی برای آغاز فرایند ورود به چارچوب پرداخت‌یاری انجام نداده بودند، مسدود شد.

به گزارش روابط‌عمومی شاپرک، پس از پایان مهلت شرکت‌های تجمیع‌کننده وجوه برای مراجعه به شاپرک و ثبت‌نام آغاز فرایند قرار گرفتن در چارچوب پرداخت‌یاری، شش شرکت از شرکت‌های فعال در این حوزه که اقدامی برای ثبت‌نام و انجام تست‌های لازم انجام نداده‌بودند، با توقف فعالیت از سوی شاپرک مواجه شدند.

همچنین بخوانید

پس از انتشار مستند فعالیت شرکت‌های پرداخت‌یاری اعلام شده بود که تمامی شرکت‌های تجمیع‌کننده وجوه که در شبکه پرداخت کشور فعال بودند باید تا پایان شهریورماه نسبت به مراجعه به شاپرک و آغاز فرایند ثبت‌نام و آزمون‌های فنی و… اقدام کنند.

در پی این فراخوان، بسیاری از شرکت‌های فعال در این حوزه با مراجعه به شاپرک، اقدامات لازم را آغاز کردند که برخی از آن‌ها تاکنون موفق به امضای موافقت‌نامه با شاپرک شده‌اند و سایر متقاضیان نیز در حال طی مراحل هستند.

با وجود فراخوان چند باره برای مراجعه متقاضیان ورود به چارچوب پرداخت‌یاری اما همچنان برخی از شرکت‌های فعال در زمینه تجمیع وجوه، اقدامی برای ثبت‌نام به عمل نیاورده بودند و به همین خاطر نیز شاپرک در راستای حفظ حقوق کاربران حوزه پرداخت الکترونیک و رعایت ضوابط قانونی و امنیتی، درگاه‌های شش شرکت فعال در زمینه تجمیع وجوه را مسدود کرده است و در صورت شناسایی موارد دیگر چنین برخوردی نیز با آن‌ها انجام می‌گیرد.

چنین محدودیتی شامل حال شرکت‌هایی که فرایند قرار گرفتن در چارچوب پرداخت‌یاری را آغاز کرده‌اند و در حال طی مراحل تعیین شده هستند، نمی‌شود.

منبع

راه پرداخت

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا