بورسفرابورس

تداوم روند صعودی شاخص کل فرابورس ایران

آخرین روز این هفته معاملاتی در فرابورس ایران با دادوستد بیش از یک میلیارد و ۱۸ میلیون ورقه بهادار به ارزش ۴ هزار و ۷۸ میلیارد ریال در مجموع بازار‌ها به پایان رسید که به معنی افزایش بیش از ۲۰ درصدی حجم معاملات نسبت به روز گذشته است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی از فرابورس ایران، شاخص کل فرابورس ایران امروز چهارشنبه ۱۴ آذرماه ۹۷ پس از ۱۵ واحد صعود، در ارتفاع ۱۸۴۴ واحدی قرار گرفت تا به روند افزایشی چند روز اخیر خود ادامه داده باشد. نماد‌های «ذوب» و «دماوند» بیش از سایر نمادها در این رشد سهیم بودند و مانع اثرپذیری بیشتر این نماگر از معاملات منفی در نماد «زاگرس» شدند.

ادامه رصد نماد‌های فرابورسی بیانگر آن است که نماد «مادیرا» امروز بیشترین افزایش قیمت و نماد «حسیر» بیشترین کاهش قیمت را تجربه کرده‌اند و سه نماد «مادیرا»، «کگهر» و «ذوب» عنوان پُربازدید‌ترین‌ها را از آن خود کردند.

نگاهی به آمار معاملات سهام نشان می‌دهد که در روز جاری در مجموع ۴۳۰ میلیون سهم به ارزش یک هزار و ۳۸۳ میلیارد ریال در دو بازار اول و دوم میان معامله‌گران جابه‌جا شده است که در این میان نماد «ذوب» بیشترین حجم و ارزش معاملاتی را در اختیار گرفت.

همچنین در سه تابلو بازار پایه امروز ۵۷۸ میلیون سهم به ارزش یک هزار و ۹۷ میلیارد ریال دست‌به‌دست شد.

از طرف دیگر، بازار ابزار‌های نوین مالی امروز میزبان معامله ۹ میلیون ورقه به ارزش یک هزار و ۵۹۸ میلیارد ریال در قالب معاملات اوراق بدهی، اوراق تسهیلات مسکن و ETF بود. از جمله سایر رویداد‌های امروز این بازار توقف نماد معاملاتی «تسه۹۵۰۹» است که به علت پایان اعتبار این سری از اوراق تسهیلات مسکن که در تاریخ ۱۵ آذر ۹۵ صادر شده‌اند صورت گرفت. بنابراین، نماد معاملاتی مذکور و نیز نماد «اخزا۶۰۵» به منظور پرداخت مبالغ اسمی این اوراق، در پایان معاملات امروز متوقف شدند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا