بورسبورس کالا

صدرنشینی استایرن منومر (پارس)/ بیلت (فایرا) ۱۰.۵ درصد رقابت داشت

امروز پر‌ارزشترین معامله بورس‌کالا به «استایرن منومر» پتروشیمی پارس (پارس) در حدود ۳۸ میلیارد تومان تعلق داشت. این محصول با قیمت پایه کیلویی ۷۶۱۵ تومان بدون رقابت به طور نقدی معامله شد و نسبت به معامله قبلی تغییر قیمتی خاصی نداشت.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، امروز چهارشنبه (۱۴آذر)، تالارهای مختلف بورس‌‌کالا در مجموع ارزشی حدود ۲۰۳ میلیارد تومان داشتند که در ۲۵۶ قرارداد منعقد شدند. از این حجم، حدود ۱۶۶ میلیارد تومان آن به رینگ داخلی تعلق داشت. همچنین، تالار پتروشیمی نیز بیشترین ارزش معاملات را در حدود ۱۰۸ میلیارد تومان به خود اختصاص داد.

در این میان، پر‌ارزشترین معامله بورس کالا هم به «استایرن منومر» پتروشیمی پارس (پارس) در حدود ۳۸ میلیارد تومان تعلق داشت. این محصول با قیمت پایه کیلویی ۷۶۱۵ تومان بدون رقابت به طور نقدی معامله شد و نسبت به معامله قبلی تغییر قیمتی خاصی نداشت.

همچنین، امروز همه معاملات تالار صنعتی به غیر از بیلت شرکت آلومینیوم ایران (فایرا) به قیمت پایه معامله شد. بیلت ۷-۶۰۶۳ «آلومینیوم ایران» با ۱۰.۵ درصد رقابت نسبت به قیمت پایه، کیلویی ۲۲ هزار و ۸۹۸ تومان فروخته شد و نسبت به معامله قبلی خود (۱۱آذر) حدود یک درصد افت قیمت داشت.

تالار پتروشیمی و فرآورده‌های نفتی

، طی این روز و در تالار فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی نیز ۲۱ هزار و ۱۷۱ تن مواد شیمیایی، ۶۰۰ تن گوگرد، ۵۹۴ تن قیر و یک هزار و ۱۲۰ تن مواد پلیمری معامله شد.

بیشترین ارزش معاملات این تالار به «استایرن منومر» پتروشیمی پارس (پارس) در حدود ۳۸ میلیارد تومان تعلق داشت. این محصول با قیمت پایه کیلویی ۷۶۱۵ تومان بدون رقابت به طور نقدی معامله شد و نسبت به معامله قبلی تغییر قیمتی خاصی نداشت.

امروز «دی اتیل هگزانول» پتروشیمی شازند هم جزو پر ارزشترین معاملات این تالار به میزان حدود ۱۲ میلیارد تومان بود. این محصول با ۵ درصد رقابت نسبت به قیمت پایه، کیلویی ۹۲۸۱ تومان در حجم ۱۳۲۰ تن فروخته شد و نسبت به معامله قبلی خود (۷ آذر) ۶.۳ درصد افزایش قیمت داشت.

کم ارزشترین محصول این تالار هم به «منو اتیلن گلایکول» (۱۳۱ میلیون تومان)پتروشیمی مروارید تعلق داشت. این محصول با قیمت پایه کیلویی ۵۲۵۷ تومان در حجم ۲۵ تن معامله شد.

تالار صادراتی بورس کالای ایران، روز چهارشنبه ۱۴ آذرماه ، میزبان دادوستد ۱۳ هزار و ۲۱۴ تن قیر بود.

تالار صنعتی

تالار محصولات صنعتی و معدنی بورس کالای ایران هم در این روز معامله ۱۰ هزار تن شمش بلوم، ۴۶۲ تن سبد میلگرد، ۱۰۰ تن شمش روی و ۵۰۰ تن بیلت آلومینیوم  را تجربه کرد.

امروز همه معاملات تالار صنعتی به غیر از بیلت شرکت آلومینیوم ایران (فایرا) به قیمت پایه معامله شد. بیلت ۷-۶۰۶۳ «آلومینیوم ایران» با ۱۰.۵ درصد رقابت نسبت به قیمت پایه، کیلویی ۲۲ هزار و ۸۹۸ تومان در حجم ۵۰۰ تن فروخته شد و حدود ۱۱.۴ میلیارد تومان ارزش داشت. این محصول نسبت به معامله قبلی خود (۱۱آذر) حدود یک درصد افت قیمت داشت.

همچنین، پر‌ارزشترین معامله به محصول «شمش بلوم» شرکت فولاد خوزستان (فخوز) به میزان حدودی ۳۲ میلیارد تومان اختصاص داشت. این محصول با قیمت پایه کیلویی ۳۱۷۸ تومان در حجم ۱۰ هزار تن معامله شد؛ این در حالیست که امروز با ۷۰ هزار تن عرضه مواجه بود.  این محصول نسبت به معامله قبلی خود در (۷ آذر) ۱.۸ درصد کاهش قیمت داشت.

کمترین ارزش معاملات این تالار نیز به «سبد میلگرد ۲۸ تا ۱۴» مجتمع فولاد خراسان، به ارزش حدود ۹۸۴ میلیون تومان تعلق گرفت. این محصول در این روز با قیمت پایه کیلویی ۳۷۲۸ تومان در حجم۲۶۴ تن به طور نقدی فروخته شد.

تالار کشاورزی

این گزارش حاکی است، هشت هزار تن گندم خوراکی در تالار محصولات کشاورزی بورس کالای ایران معامله شد.

با ارزشترین محصول این تالار امروز به «گندم خوراکی» همدان به میزان حدودی ۲.۳ میلیارد تومان اختصاص داشت. این محصول به قیمت کیلویی ۹۹۲ تومان و ۱۰ درصد بیشتر از قیمت پایه در حجم ۲۴۰۰ تن معامله شد.

کم ارزشترین محصول این تالار هم به گندم خوراکی کرمانشاه به میزان حدودی ۱.۵ میلیارد تومان تعلق داشت. این محصول هم امروز به قیمت پایه کیلویی ۹۹۲ تومان و ۱۰ درصد بیشتر از قیمت پایه در حجم ۱۶۰۰ تن معامله شد.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا