بانکبانک و بیمه

برگزاری چهارمین نشست تخصصی در بانک توسعه تعاون

چهارمین نشست تخصصی بانک توسعه تعاون با اتحادیه‌های سراسری شرکت‌های تعاونی به‌ منظور توسعه همکاری‌ها و ارتقاء بخش تعاون به میزبانی این بانک برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از روابط عمومی بانک توسعه تعاون، در این جلسه که با حضور محمد کبیری معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، حجت‌الله مهدیان رییس هیات‌ مدیره و مدیرعامل بانک توسعه تعاون و اعضای هیات‌ مدیره بانک توسعه تعاون برگزار شد مدیران اتحادیه‌های سراسری شرکت‌های تعاونی نظرات، پیشنهادها، مسائل و چالش‌های خود را در خصوص پیشبرد فعالیت‌ها در بخش تعاون و نحوه تعامل با بانک تخصصی بخش مطرح نمودند.

مدیران اتحادیه‌های سراسری شرکت‌های تعاونی نقطه نظرات خود در خصوص خدمات اختصاصی بانک به تعاون گران، عملکرد تفاهم‌نامه‌ها و قراردادهای منعقده فی‌مابین بانک و اتحادیه‌ها، نحوه تأمین مالی خرد تعاونی‌های بزرگ و کوچک، مزیت‌ها و فرآیندهای پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی، پتانسیل‌های موجود در بخش برای ایجاد ارزش‌افزوده بیشتر در اقتصاد کلان، تکمیل بسته‌های تخصصی و اختصاصی بانک ویژه تعاون گران در گروه‌های متنوع شغلی، اعطای وام به کارگران شاغل در بخش‌های تولیدی و خدماتی بخش تعاون، تقویت «نام و نشان تجاری» در تعاون، رفع موانع تولید تعاونی‌ها، بهره‌گیری بیشتر از ظرفیت سرمایه اجتماعی متبلور در تعاونی‌ها و بخش مردمی تعاون، استفاده از قابلیت‌های بخش تعاون در تکمیل پروژه‌های نیمه‌کاره مسکن، نقش کارآمد تعاون در احیای بافت فرسوده، توسعه ناوگان حمل‌ونقل برون‌شهری و درون‌شهری و تأمین نیاز مواد اولیه شرکت‌های تولیدی مطرح نموده و نتایج مثبتی برای رفع چالش‌ها و پیشبرد اجرای امور مطرح گردید.

رییس هیات‌ مدیره اتحادیه تعاونی‌های پایین‌دستی پتروشیمی با اشاره به اقدامات بانک در حضور فعالانه در بورس کالا، این اقدامات را بستری مناسب برای تامین نیاز و مواد اولیه و همچنین عرضه محصولات تعاونی‌ها دانست. مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های سواری کرایه کشور انعقاد تفاهم‌نامه بانک توسعه تعاون را موجب نوسازی و بهسازی ناوگان برون‌شهری دانست. مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های فرش دستباف به تقدیر از بانک توسعه تعاون در ارائه تسهیلات به فعالان، بانوان و خانواده‌های فعال در فرش دستباف پرداخت.

مدیرعامل تعاونی پیشگامان یزد با اشاره به حمایت بانک توسعه تعاون در حمایت از پروژه‌های زیرساختی حوزه فناوری این تعاونی، ادامه همکاری و تعامل بانک برای اجرای طرح‌ها و پروژه‌های محوری با رویکرد فناورانه را خواستار شد.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های تاکسیرانی کشور با اشاره به وجود ظرفیت‌های متنوع در مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نقش بانک را در ایفای نقش تسهیل گری مالی در تأمین منابع مالی نوسازی ناوگان تاکسیرانی و تامین ملزومات رانندگان حمل‌ونقل عمومی به‌ویژه لاستیک، روغن و لوازم اتومبیل را بسیار حائز اهمیت دانست. در این راستا اتصال کارت سوخت به کارت‌بانک توسعه تعاون به‌عنوان راهکار مناسب برای تعامل با ناوگان حمل‌ونقل مطرح گردید.

مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی تولیدی فولاد خدمات سهل و گسترده بانک را موجب ارتقاء این صنعت دانست و به بیان تعاملات این اتحادیه با بانک و عاملیت صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون پرداخت. مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی درودگران سرعت ارائه خدمات تخصصی و تسهیلات به این اتحادیه را بسیار بالا عنوان نمود و ادامه همکاری با بانک را در توسعه فعالیت‌های درودگران تأثیرگذار دانست.

مدیرعامل شرکت تعاونی فولاد علویجه به تمجید از بانکداری اختصاصی بانک در قبال فعالان این بخش پرداخت و پرداخت تسهیلات ارزان‌قیمت به کارگران شاغل در عرصه‌های تولیدی بخش تعاون را مفید ارزیابی نمود. مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های بانوان حمایت بانک از این تشکل را در پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی فوق‌العاده ارزیابی نمود و عملکرد بانک را در خدمت‌رسانی به تعاونی‌ها ستود.

شایان‌ذکر است بانک توسعه تعاون نشست‌های عمومی با اتحادیه‌های سراسری شرکت‌های تعاونی را به‌صورت منظم برقرار نموده و جلسات تخصصی نیز در پیشبرد و انعقاد تفاهم‌نامه‌ها و قراردادهای عاملیت متناسب با فعالیت هر اتحادیه در طول سال در دستور کار قرار می‌گیرد.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا