انرژی

عقبگرد نفت در آستانه دیدار روز جاری اوپک

قیمت نفت روز پنجشنبه که معاملات در آستانه دیدار اوپک برای دستیابی به توافق کاهش تولید اندک بود، کاهش پیدا کرد.

به گزارش آرمان اقتصادی، بهای معاملات آتی نفت برنت با ۵۲ سنت یا ۰.۸ درصد کاهش نسبت به روز چهارشنبه، به ۶۱.۰۴ دلار در هر بشکه رسید.

 بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۵۱ سنت یا یک درصد کاهش، به ۵۲.۳۸ دلار در هر بشکه رسید.

همچنین بخوانید

به گفته معامله‌گران، عامل دیگری که قیمت نفت را با کاهش روبرو کرد، ضعف بازارهای مالی جهانی بود.

نفت از اوایل اکتبر تحت تاثیر عرضه فزاینده و نگرانی نسبت به رکود اقتصادی و آسیب دیدن تقاضا، حدود ۳۰ درصد از ارزش خود را از دست داده است.

بنجامین لو از شرکت کارگزاری “فیلیپ فیوچرز” گفت: فروش بالای قراردادهای خرید از سوی مدیران سرمایه به اعتماد بازار به قیمت نفت به شکل قابل ملاحظه‌ای لطمه زده است.

اعضای اوپک روز جاری برای تصمیم‌گیری درباره سیاست تولید نفت در مقر این گروه در وین اتریش دیدار خواهند کرد. تولید نفت اوپک از اواسط سال ۲۰۱۸ به میزان ۴.۱ درصد رشد کرده و به ۳۳.۳۱ میلیون بشکه در روز رسیده است.

تولید نفت اوپک، روسیه و آمریکا که سه تولیدکننده بزرگ جهان هستند از اواخر سال ۲۰۱۷ به میزان ۳.۳ میلیون بشکه در روز رشد کرده و به ۵۶.۳۸ میلیون بشکه در روز رسیده که تقریبا ۶۰ درصد از مصرف جهانی را تامین می‌کند. این افزایش معادل تولید امارات متحده عربی است که یکی از اعضای بزرگ اوپک است.

براساس گزارش رویترز، روسیه که یک تولیدکننده بزرگ به شمار می‌رود اما عضو اوپک نیست به همراه ۹ تولیدکننده دیگر روز جمعه با اعضای اوپک دیدار خواهند کرد و انتظار می‌رود با کاهش تولید این گروه همراهی کنند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا