ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

مدیر مالی ارشد هواوی به اتهام نقض تحریم های ایران در کانادا دستگیر شد

شرکت هواوی مدتی است که توسط مقامات آمریکایی مورد حمله قرار گرفته و با مشکلات مختلفی در این کشور مواجه شده. حال خبر می رسد مدیر مالی ارشد کمپانی چینی به دستور دولت آمریکا در کانادا دستگیر شده که این موضوع، اوضاع را برای هواوی بیش از پیش دشوار خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،

بر اساس اظهارات نیروهای امنیتی کانادا، خانم «وانژو منگ» روز شنبه به اتهام نقض تحریم های ایران دستگیر شده و به زودی به مراجع قضایی آمریکایی تحویل داده خواهد شد. البته به درخواست خانم منگ، جزئیات پرونده به صورت عمومی افشا نشده و قرار است فردا در یک دادگاه آمریکایی به اتهامات رسیدگی شود.

همچنین بخوانید

لازم به ذکر است که وانژو منگ پیش از این نیز در جریان نقض تحریم های ایران فعالیت هایی داشته و در سال ۲۰۱۰ قصد داشت برخی تجهیزات شرکت HP را از طریق کمپانی هواوی وارد ایران کند؛ هرچند طبق گزارشات، این معامله به نتیجه نرسید.

حالا مشخص نیست آمریکایی ها به خاطر تلاش های خانم منگ در سال ۲۰۱۰ او را دستگیر کرده اند، یا اتهامات جدیدی در انتظار مدیر مالی ارشد شرکت هواوی خواهد بود.

تحریم های ایران

به هرحال بازداشت وانژو منگ حتماً تنش ها را بین هواوی (حتی چین) و آمریکا تشدید خواهد کرد؛ چرا که دولت ایالات متحده پیش از این استفاده از تجهیزات هواوی در زیرساخت ها و نهادهای حکومتی را ممنوع کرده و دیگر کشورها را نیز برای اعمال سیاست مشابه، تحت فشار قرار داده بود.

اکنون با دستگیری یک مقام بلندپایه هواوی (به عنوان یکی از بزرگترین شرکت های چینی)، آمریکایی ها سطح جنگ اقتصادی خود با کشور چین را بالاتر برده و احتمالاً در آینده نزدیک، شاهد واکنش شدید از سوی چشم بادامی ها خواهند بود.

گفتنی است مقامات هواوی در یک بیانیه رسمی، از علت اصلی دستگیری خانم وانژو منگ اظهار بی اطلاعی کرده و پایبندی خود به تمام قوانین بین المللی (از جمله تحریم ها) را اعلام نموده اند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا