ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

نوکیا ۸.۱ معرفی شد؛ میان رده ای با نمایشگر HDR و اندروید ۹

شرکت فنلاندی HMD Global امروز جانشین موبایل نوکیا ۷ پلاس خود را با نام «نوکیا ۸.۱» معرفی کرد. محصول جدید که از اواسط ژانویه سال ۲۰۱۹ میلادی (اواخر دی ماه) به بازارهای جهانی عرضه می شود، برچسب قیمت ۳۹۹ یورویی (۴۵۰ دلار) خواهد داشت.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، کمپانی HMD در نوکیا ۸.۱ چیپست اسنپدراگون ۶۶۰ (متعلق به مدل ۷ پلاس) را کنار گذاشته و از چیپست اسنپدراگون ۷۱۰ در کنار رم ۴ گیگابایتی استفاده کرده است. گوشی مورد بحث همچنین به حافظه داخلی ۶۴ گیگابایتی مجهز شده که از طریق درگاه کارت حافظه میکرو SD تا ۴۰۰ گیگابایت دیگر می توان به آن اضافه کرد.

از نظر تصویربرداری، میان رده جدید نوکیا امکانات قابل قبولی داشته و با ماژول اصلی دوگانه شامل سنسورهای ۱۲ مگاپیکسلی (f/1.8) و ۱۳ مگاپیکسلی (عمق سنج) در کنار دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسلی (در بریدگی نمایشگر)، نیازهای روزمره اکثر کاربران را رفع خواهد کرد. دوربین نوکیا ۸.۱ همچنین توانایی ضبط ویدیوهای ۴K را داشته و با لنزهای Zeiss و لرزشگیر اپتیکال، امکان ثبت همزمان تصویر با دوربین اصلی و دوربین سلفی (حالت Bothie) را فراهم خواهد کرد.

همچنین بخوانید

نوکیا ۸.۱ به نمایشگر ۶.۱۸ اینچی PureDisplay با پنل IPS مجهز شده که از فناوری HDR و رزولوشن ۱۴۴۰ در ۲۱۶۰ بهره می برد. برای تأمین انرژی این تلفن هوشمند هم یک باتری ۳۵۰۰ میلی آمپر ساعتی با تکنولوژی شارژ سریع ۱۸ وات در نظر گرفته شده و HMD Global همچنان جک ۳.۵ میلی متری هدفون را در محصول جدید نیز حفظ کرده است.

در زمینه نرم افزار، نوکیا ۸.۱ به صورت پیش فرض از اندروید ۹ پای بهره برده و تا ۲ سال آپدیت های نرم افزاری و تا ۳ سال بروزرسانی های امنیتی را دریافت خواهد کرد. این محصول همچنین عضو پروژه Android One گوگل بوده و تجربه خالصی از اندروید را به کاربر ارائه خواهد کرد.

نوکیا ۸.۱

گفتنی است نوکیا ۸.۱ شباهت های زیادی با مدل X7 دارد اما با تفاوت در زمینه هایی مانند نسخه اندروید، حافظه داخلی و رم، با تمرکز بر بازار اروپا و البته خاورمیانه تولید شده است. نوکیا ۸.۱ با فریم آلومینیومی در سه رنگ آبی، مسی و خاکستری عرضه خواهد شد.

منبع
دیجیاتو

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا