بانک و بیمهپرداخت الکترونیک

انجمن G20 با قانون‌گذاری ارزرمزها موافقت کرد

G20 که انجمن بین المللی برای دولت‌ها و متولیان بانک مرکزی ۲۰ اقتصاد بزرگ جهان است، تصمیم به قانونمند کردن ارزرمزها گرفته است. بیاینه منتشر شده توسط این انجمن به شرح زیر است:

«ما دارایی‌های دیجیتال را برای جلوگیری از پولشویی و جلوگیری از تأمین مالی تروریسم با استاندارهای FATF بررسی می‌کنیم و دیگر اقدامات لازم را در نظر خواهیم گرفت.»

همچنین بخوانید

 

این کار چه تاثیری دارد؟

قانون‌گذاری بیش از حد و سختگیرانه می‌تواند جلوی رشد فناوری‌ها و کلاس‌های دارایی‌های نوظهور را با محدود کردن مسیر رشد بلند مدت شرکت‌ها بگیرد.

انجمن G20 طی سالیان زیادی در راستای قانون‌گذاری ارز دیجیتال موضع گشاده‌رو و روشن‌فکرانه را حفظ کرده است، احتمالاً به دلیل ترغیب ژاپن که دومین بازار ارز دیجیتال بزرگ دنیا را بعد از آمریکا دارد، این حوزه قانون‌گذاری می‌شود تا اکوسیستمی سالم برای استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های تأسیس شده فراهم کند.

قانون‌گذاران می‌توانند رشد شرکت‌های ارز دیجیتال و به ویژه صرافی‌هایی که نیاز به ارز فیات دارند را تسهیل بخشند. این امر را با ارائه دسترسی یکپارچه به سیستم لگسی و خدمات بانکداری میسر می‌کند.

به عنوان مثال دولت کره جنوبی اخیراً به بانک‌ها اجازه داده تا با صرافی‌های ارز دیجیتال کار کنند و به سازمان‌های مالی چراغ سبز نشان داده است تا حساب‌های بانکی مجازی برای پلتفرم‌های معاملاتی دارایی‌های دیجیتال ارائه دهند.

اکثر کشورهای عضو گروه G20 بخش‌های مختلف حوزه ارز دیجیتال خود را قانونمند کرده‌اند. تلاش برای قانونمند کردن بازار بین المللی ارز دیجیتال می‌تواند کشورهایی نظیر روسیه، آرژانتین و هند را که هنوز چارچوب قانونی حول این دارایی‌ها تشکیل نداده‌اند، تشویق به انجام این کار کند.

انجمن G20 بیان کرد که در صدد کمک به کریپتو است تا سیستم مالی آزاد و انعطاف‌پذیر ایجاد کند و تاکید کرد که پشتیبانی از رشد این حوزه بسیار مهم است.

در حالی که قانون‌گذاری بیش از حد می‌تواند به کسب‌وکارها در مراحل اولیه رشدشان صدمه بزند، اگر کشورهای عضو G20 اطمینان حاصل کنند که سیاست‌های آنها بر رشد کسب‌وکارهای مرتبط به ارز دیجیتال تأثیر منفی نخواهد گذاشت، تصمیم این گروه برای قانونمند کردن بازار جهانی می‌تواند به حذف موانع بین کریپتو و بخش مالی سنتی کمک کند.

G20 بیان کرد:

«ما به نظارت خود ادامه داده و در صورت لزوم به خطرات و آسیب‌پذیری‌های سیستم مالی وارد می‌شویم، و از طریق همکاری‌های نظارتی و قانونگذاری مستمر به یکپارچگی این سیستم خواهیم پرداخت. ما به دنبال پیشرفت مستمر در خصوص دستیابی به واسطه گری مالی غیربانکی هستیم.»

شفافیت قانونی بیشتر هم چنین می‌تواند فرآیند سازمان‌های مالی مهم نظیر مورگان استنلی و گلدمن ساکس را در خصوص سرمایه‌گذاری‌های ارز دیجیتال تسریع بخشد.

 

واسطه‌های سرمایه گذاری عمومی

هفته گذشته جی کلیتون رییس کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) بیان کرد که بازارهای بیت کوین قانونمند نشده است و در برابر دستکاری ها آسیب پذیر می‌باشند. جی کلیتون اذعان داشت:

«سرمایه گذاران انتظار دارند در کالایی سرمایه گذاری کنند که ETF آن منطقی باشد و از خطر دستکاری در امان باشد. برای خاطر جمع شدن و جذب سرمایه گذار باید این مشکل برطرف شود.»

فرآیند تدریجی قانونمند کردن بازار جهانی ارز دیجیتال ممکن است منجر به این موضوع شود که صرافی‌ها بیش از پیش با قوانین منطقه‌ای هماهنگ شوند و احتمال عرضه واسطه‌های سرمایه گذاری عمومی نظیر ETF ها بر بستر بازار مبادلات ارز دیجیتال ایجاد شود.

منبع: میهن بلاکچین

منبع

راه پرداخت

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا