بین الملل

خالد الفالح: امیدواریم روی کاهش تولید مساوی اعضا توافق کنیم

وزیر انرژی عربستان سعودی، در اجلاس اوپک در مصاحبه با خبرنگاران گفت که اعضای اوپک در تلاش‌اند تا به توافقی دست پیدا کنند که در آن همه اعضا به صورت مساوی در کاهش تولیدات مشارکت داشته باشند.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از بلومبرگ انگلیسی، خالد الفالح، وزیر انرژی عربستان سعودی، در حاشیه اجلاس اوپک در مصاحبه با خبرنگاران گفت که اعضای اوپک در تلاش‌اند تا به توافقی دست پیدا کنند که در آن همه اعضا به صورت مساوی در کاهش تولیدات مشارکت داشته باشند.

او گفت: ما معتقدیم که حجم قابل توجهی نفت، در نتیجه آزادسازی ظرفیت‌های ذخیره، در بازارهای نفت وجود دارد که باید از بازار حذف شود و ما در مذاکره با همکاران خود هنوز در مورد میزان کاهش تولیدات به توافق نرسیده‌ایم.

او در مورد توییت رییس‌جمهور آمریکا گفت: رییس‌جمهور ترامپ، رییس‌جمهور کشوریست که بزرگترین مصرف‌کننده نفت جهان است و با مصرف ۲۱ میلیون بشکه‌ای، حدود ۲۰ درصد از بازار مصرف جهان را به خود اختصاص داده است. مصرف‌کننده آمریکایی مانند مصرف‌کننده فرانسوی، هندی یا عربستانی، خواهان انرژی ارزان است. بنابراین او حق دارد خواهان انرژی ارزان برای مردم خود باشد و حق دارد از ابزار ارتباطی مورد علاقه خود که تویتر است برای ابراز این خواسته استفاده کند. ما درخواست‌های او را جدی می‌گیریم. ما همچنین دیدگاه‌های نخست‌وزیر هند، مودی، را که در بوینس‌آیرس دیدار کردیم، جدی می‌گیریم. بنابراین مصرف‌کنندگان بخش مهمی از مذاکرات ما هستند حتی با این که از لحاظ فیزیکی اینجا حضور ندارد.

او ادامه داد: اما آن‌چه در پایان روز برای ما اهمیت دارد، دوباره متوازن کردن عرضه نفت در بازار است. ما فکر نمی‌کنیم که آمریکایی‌ها هم از بازاری که در یک دوره طولانی با عرضه مازاد همراه باشد، سود ببرند. در چنین بازاری جریان‌های سرمایه‌گذاری متوقف شده و رشد عالی صنعت نفت شیل که تا کنون شاهد آن بودیم هم به شکلی مشابه با سال ۲۰۱۵-۲۰۱۶ با رکود مواجه خواهد شد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا