انرژیویدئو

ویدئو/ آخرین وضعیت کمبود گاز در سیستان و بلوچستان؛ بوجارزاده: مشکل کمبود گاز زابل مربوط به شرکت گاز نیست!

مجید بوجارزاده، سخنگوی شرکت ملی گاز ایران در گفت‌وگو با برنامه روی خط شبکه شما به سوالاتی در مورد اتفاقات اخیر سیستان و بلوچستان پاسخ داد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، بوجارزاده در مورد وضعیت قطعی و کمبود گاز در زابل گفت: مردم استان سیستان و بلوچستان به جز زاهدان و ایرانشهر که درحدود دو سال اخیر از گاز طبیعی بهره‌مند شده‌اند؛ اکثراً از گاز LPG یا همان گاز کپسولی استفاده می‌کنند و مشکلی که در رابطه با کمبود گاز در زابل پیش آمده در حوزه مجموعه شرکت ملی گاز ایران نیست و در حوزه سازمان دیگری است.

سخنگوی شرکت ملی گاز ایران با اعلام این مطلب که در حدود دوسال است که گازرسانی به زاهدان را شروع کردیم؛ افزود: یک خط گازی عظیم و پرحجم با هزینه بالای ۷۰۰میلیارد در کمتر از یکسال اجرا شد تا گاز طبیعی از ایرانشهر به زاهدان رسید و هم اکنون نزدیک به ۱۵هزار مشترک از گاز طبیعی بهره‌مند شده اند.

همچنین بخوانید

بوجارزاده در مورد عدم برخورداری شهرهای خاشک و زابل از گاز طبیعی و صف‌های طولانی و قیمت‌های غیرمجاز کپسول‌های گازی و عدم نظارت بر پخش سیلندرهای گاز اظهار داشت: بخش گاز  LPG به شرکت ملی گاز ایران مربوط نیست و مربوط به شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی است.

سخنگوی شرکت ملی گاز ایران با بیان به این مطلب که بیش از ۹۸ درصد از مناطق شهری از گاز طبیعی بهره‌مند هستند؛ افزود: بیش از ۸۴ درصد از روستاهای کشور نیز گازرسانی شده اند و گاز رسانی به بقیه رستاها به دلیل فاصله طولانی از خط انتقال گاز و یا صعب العبور بودن مسیرشان صورت نگرفته است.

بوجارزاده افزود: روستاهایی که به دلیل فواصل طولانی مثلا روستاهای شمال کشور که در مناطق دوردست و جلگه‌ها و کوهستان‌ها قراردارند در برنامه گازرسانی قراردارند و تا پایان دولت تمام روستاهایی که قابلیت گازرسانی دارند از گاز طبیعی بهره‌مند خواهند شد.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا