بانک و بیمهطلا و ارز

جولان دلالان مجازی ارز در روزهای تعطیل

 

در روزهایی که قیمت دلار با یک روند کاهشی ملایم، به ثبات نسبی نیز رسیده، احتمال جوسازی دلالان مجازی و کانال های تلگرامی متعلق به آنها و اعلام قیمت های غیرواقعی در دو روز آخر هفته همچنان وجود دارد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از تسنیم ، روزهای پنجشنبه و جمعه بهترین فرصت برای دلالان مجازی محسوب می شود. زیرا در روز پنجشنبه صرافی ها به صورت نیمه وقت فعال هستند و پس از پایان کار آنها عملا هیچ بازار رسمی تا صبح روز شنبه در خرید و فروش ارز و دلار فعال نیست.

بر اساس تجربه ماه های اخیر، دلالان مجازی از این فرصت برای به هم زدن جو روانی بازار و اعلام قیمت های غیرواقعی و البته مطلوب خود آنها، نهایت استفاده و بهره برداری را می کنند.

در واقع از ظهر روز پنجشنبه تا ساعت ۱۲ روز جمعه بهترین فرصت برای این افراد است که در کانال های تلگرامی خود اعلام قیمت کرده و بازار را تحت تاثیر قرار دهند. این در حالی است بی تردید حجم معاملاتی که توسط ان افراد در فضای مجازی انجام می شود در مقایسه با کل معاملات بازار رقم ناچیزی است و حتی به فرض درست بودن قیمت ها، نمی توان آن را معیاری برای بازار تلقی کرد.

این در حالی است حتی قیمت های اعلامی در این کانال ها نیز بنا بر تجربه واقعی نیست و بسیاری از آنها معملات صوری خود دلال ها برای جوسازی و قیمت سازی است.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا