بین الملل

لیبی به دنبال دریافت معافیت از توافق کاهش تولید نفت اوپک است

روز پنج‌شنبه، پیش از اجلاس اوپک برای مذاکره بر سر سیاست تولید، شرکت ملی نفت لیبی، ان‌اوسی، در بیانیه‌ای اعلام کرد: لیبی باید از هرگونه توافق کاهش تولید، معافیت دریافت کند.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از اس‌اندپی‌گلوبال پلاتز، روز پنج‌شنبه، پیش از اجلاس اوپک برای مذاکره بر سر سیاست تولید، شرکت ملی نفت لیبی، ان‌اوسی، در بیانیه‌ای اعلام کرد: لیبی باید از هرگونه توافق کاهش تولید، معافیت دریافت کند.

این شرکت در بیانیه خود گفته است: لیبی از تلاش‌هایی که برای تثبیت بازار نفت انجام می‌شود حمایت می‌کند، اما تا به حال سابقه نداشته است که کشوری با وضعیت لیبی، مکلف به کاهش تولید شود.

مصطفی سنالا، رییس ان‌اوسی، نماینده لیبی در اجلاس اوپک است، اما قبل از آغاز مذاکرات با خبرنگاران صحبت نکرد. او قبلا گفته بود که کشور او در حال بهبود یافتن از وضعیت به وجود آمده با ناآرامی‌های داخلی است و تولید نفت این کشور همچنان در معرض ایجاد اختلال قرار دارد.

لیبی و نیجریه از دور کنونی کاهش تولید معاف شده بودند، درحالی‌که برای ایران یک سقف تولید در محدوده بالاترین ظرفیت تولید آن، تعیین شده بود.

طبق آخرین بررسی گلوبال‌پلاس و داده‌های اوپک، در ماه نوامبر، تولید نفت لیبی به ۱.۰۵ میلیون بشکه در روز رسیده بود، که این حدود دو برابر سطح تولید آن در اکتبر ۲۰۱۶ است که کاهش تولیدات بر اساس آن توافق شده بود.

وزیر انرژی عربستان امروز صبح گفت که به شدت ترجیح می‌دهد، هیچ کشوری از کاهش تولیدات معاف نشود.

فالح گفت: راهکار عادلانه و منصفانه این است که همه به یک میزان تولید نفت خود را کاهش دهند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا