بورسبورس انرژیبورس اوراق

بازار سرمایه محدودیتی در عرضه نفت ندارد

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در پاسخ به این سوال که عرضه جدید نفت خام در بورس چه زمانی خواهد بود، گفت: سازمان بورس پیشنهاد داده یک برنامه عرضه منظم مثلا هر هفته یا هر دو هفته یکبار از سوی وزارت نفت تعیین شود و وزارت نفت  هم در حال بررسی است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی و به نقل از فارس، دکتر شاپور محمدی با بیان اینکه آمادگی عرضه نفت در بازار سرمایه وجود دارد، گفت: وزات نفت ملاحظات فنی و بررسی‌ها را باید انجام دهد و زمان عرضه را اعلام کند.

سخنگوی سازمان بورس در پاسخ به این سوال که آیا برای عرضه نفت در بورس مصوبه جدیدی لازم است، بیان داشت: اگر مصوبه‌ای لازم باشد، وزارت نفت آن مصوبه را می‌گیرد، اما از نظر بازار سرمایه مصوبات ما کامل است.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار ادامه داد: مصوبه راجع به این مسائل را  وزارت نفت براساس اختیارات قانونی که دارد یا باید از دولت اخذ کند و به هر حال دریافت مجوز برای عرضه نفت خام در بورس براساس تشخیص وزارت نفت است و بازار سرمایه در این حوزه ورودی ندارد.

دکتر محمدی در پاسخ به این سوال که عرضه نفت در بورس دقیقا از چه زمانی آغاز خواهد شد، گفت: فکر می‌‌کنم این کار به زودی و در کمتر از یک ماه آینده انجام شود.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا