صنعت، معدن، تجارت

ارتباط مرزی آبی میان اروندکنار و فاو عراق برقرار شود

آبادان – نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی بر لزوم برقراری ارتباط آبی میان اروندکنار و فاو عراق تاکید کرد.

همچنین بخوانید

عامر کعبی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به بازدید سرکنسول ایران در عراق و جمعی از مسئولان اجرایی، تجار و فعالان اقتصادی از زیرساخت های تجاری شهر مرزی اروندکنار گفت: در جریان این بازدید از سرکنسول ایران در بصره خواهان پیگیری جدی برای برقراری ارتباط آبی میان بنادر اروندکنار و فاو عراق شدیم.

وی افزود: پیشنهاد ایجاد یک آبراهه مشترک در این منطقه در راستای کمک به رونق فعالیت تجاری در اروندکنار از طریق توسعه مبادلات تجاری میان ایران و عراق از طریق اروندکنار در کنار انجام مراودات از طریق مرز شلمچه ارائه شد.

وی اظهار کرد: پس از ارائه طرح توجیهی و کارشناسی این آبراهه مشترک، پیگیری و رایزنی برای اجرای آن دنبال می شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس همچنین با اشاره به نشست بررسی مشکلات تجارت با عراق که در محل بخشداری اروندکنار انجام شد، تصریح کرد: در این نشست از مدیر بنادر و دریانوردی استان خوزستان خواستار شتاب بخشی به امر توسعه و تجهیز زیرساختهای بندر اروندکنار و اعلام موانع و کمبودهای پیش روی انجام این کار به منظور پیگیری و رفع آنها شدیم.

کعبی گفت: به منظور کاهش مشکلات اقتصادی، معضلات امنیتی و توسعه یکپارچه منطقه بایستی موضوع تجهیز و توسعه بندر و گمرک اروندکنار شتاب بیشتری پیدا کند، در شرایط کنونی برقراری ارتباط تجاری از مرز اروندکنار با فاو عراق تاثیر به سزایی در توسعه مراودات تجاری خواهد داشت.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا