بین الملل

آمریکا پس از ۷۵ سال صادرکننده خالص نفت خام شد

هفته گذشته، ایالات‌متحده پس از اولین بار در ۷۵ سال اخیر، به صادرکننده خالص نفت تبدیل شد. دستیابی به این امر نشان‌دهنده افزایش تاثیرگذاری جهانی صنعت تولید نفت خام آمریکاست.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از اویل‌پرایس، هفته گذشته، ایالات‌متحده پس از اولین بار در ۷۵ سال اخیر، به صادرکننده خالص نفت تبدیل شد. دستیابی به این امر، حتی اگر موقت و برای فقط یک هفته هم که باشد، نشان‌دهنده افزایش تاثیرگذاری جهانی صنعت تولید نفت خام آمریکاست.

طبق داده‌های بلومبرگ و موسسه سوخت آمریکا، ایالات‌متحده از سال ۱۹۴۹ واردکننده خالص نفت خام بوده است (یعنی میزان واردات آن از صادرات آن بیشتر بوده است).

طبق داده‌های اداره اطلاعات انرژی آمریکا، در هفته منتهی به ۳۰ نوامبر، وارادات خالص هفتگی نفت خام توسط آمریکا، منفی ۲۱۱ هزار بشکه در روز بوده است که به معنای این است که آمریکا ۲۱۱ هزار بشکه در روز به صورت خالص وارد می‌کرده است.

تا به اینجای کار در ۲۰۱۸، واردات خالص آمریکا حول رقم ۲ میلیون بشکه در روز نوسان می‌کرد، این درحالیست که رکورد واردات خالص این کشور مربوط به سال ۲۰۱۵ و برابر با ۱۴.۳۷۰ میلیون بشکه در روز است.

هفته گذشته صادرات نفت خام آمریکا به رکورد ۳.۲۰۳ میلیون بشکه در روز افزایش یافت. طبق داده‌های هفتگی اداره اطلاعات انرژی آمریکا، هفته گذشته تولید نفت آمریکا هم رکورد زد و برای کل ماه نوامبر، به ۱۱.۷ میلیون بشکه در روز رسید. تولید ۱۱.۷ میلیون بشکه در روز، از رکورد تولید دو غول صنعت نفت جهان، روسیه و عربستان سعودی هم بیشتر است، هرچند عربستان سعودی هم در ماه گذشته رکورد تولید نفت خود را شکست.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا