صنعت، معدن، تجارت

راه اندازی دبیرخانه نظام ISPX در ۱۰ استان

 

یک کارشناس اقتصادی از راه اندازی دبیرخانه نظام مبادلات پیمانکاری فرعی ایران به اختصار« آی .اس.پی .ایکس » در ۱۰ استان کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  بابک ولی زاده در برنامه «کالای ایرانی» رادیو اقتصاد افزود: اجرای این نظام بصورت مشترک بین اتاق بازرگانی ایران وسازمان صنایع کوچک و شرکت شهرک های صنعتی در کشور کلید خورده است.

همچنین بخوانید

وی همچنین اظهارداشت: نظام مبادلات پیمانکاری فرعی ایران برگرفته از متد یونیدو و در خیلی از کشورهای جهان در حال اجراست.

این کارشناس اقتصادی گفت: بطورکلی در مدل مزبور تقویت توانایی صنایع کوچک و متوسط حوزه پیمانکاری از طریق تکمیل و بهبود زنجیره ارزش این واحدها برای افزایش تولید و اشتغالزایی، به روزآوری فرآیندهای فنی و محصولات، بهبود قابلیت رقابت بین المللی، جلب سرمایه گذاری و سفارش های خارجی، تشویق جایگزینی واردات و رشد صادرات محصولات دنبال می شود.

وی در ادامه روند اجرای پروژه نظام مبادلات پیمانکاری فرعی را در سطح کشور مثبت ارزیابی کرد و افزود: این نظام یکی از روش های عمده توسعه صنایع کوچک و متوسط بویژه در زمینه پیمانکاری صنعتی است.

ولی زاده اظهارداشت: تجربیات کشورهای پیشرو و توسعه یافته نشان می دهد تقویت، بهبود و تکمیل زنجیره ارزش تولیدات صنعتی مبتنی بر قابلیت های ذاتی یکی از مهمترین مولفه های تضمین کننده موفقیت صنایع کوچک و متوسط است.

وی در ادامه یادآورشد: توسعه تعامل و همکاری بین خریداران و سازندگان تجهیزات، قطعات و ماشین آلات صنعتی و از همه مهمتر ارتقای شیوه و رویکرد تعاملی بین آنان مهمترین فلسفه ایجاد الگویی تحت عنوان نظام پیمانکاری فرعی در بسیاری از کشورهای توسعه یافته یا درحال توسعه است.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا