خودروصنعت، معدن، تجارت

خودروسازی صنعتی پویا و پیشران

 

عضو انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازان کشور گفت: صنعت خودرو در اکثر کشورهای توسعه یافته یا در حال توسعه به عنوان یک صنعت پویا، پیشران و با ارزش افزوده بالا شناخته می شود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  سید حسین بحرانیان در برنامه «بهارستان» رادیو اقتصاد افزود: این صنعت در بحث ایجاد اشتغال، پوپایی تولید، رشد اقتصادی، ارزش افزوده بالا و بسیاری موارد دیگر در کشور نقش آفرین است.

وی اظهارداشت: صنعت خودرو در ایران طی دهه ۸۰ بواسطه کاهش شدید منابع ارزی و همت مدیران این صنعت از رشد قابل ملاحظه ای برخوردار شد.

عضو انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازان گفت: متاسفانه برخی از اعمال سیاست های اقتصادی، ارزی و بسیاری موارد دیگر در اواخر دهه ۸۰ زمینه درجازدن صنعت خودروسازی کشور را فراهم کرد.

وی ضمن اشاره به ایجاد سایت های مختلف خوروسازی با هدف اشتغال افزایی در اقصی نقاط ایران و حتی برون مرزی افزود: تنها دو سایت در یکی از شرکت های خودروسازی وجود دارد که می توانند اتاق خودرو را تولید کند متاسفانه در بقیه سایت ها اتاق هاباید با هزینه های سنگین از سایت مرکزی تامین شود.

بحرانیان با بیان اینکه در زمینه عمق ساخت قطعات خودرو موازی کاری های زیادی در کشور انجام شده است، اظهارداشت: شوربختانه در خصوص قطعات هایتک خودرو مانند ایربگ و ای. بی. اس که می تواند در دوران تحریم نقش بسیار مهمی ایفا کند کار مناسبی در مملکت انجام نشده است.

وی گفت: البته ناگفته نماند صددرصد قطعات خودرو در ایران قابل تولید نیست و هیچ کشوری هم نمی تواند ادعای این را داشته باشد که صد درصد نیازمندی های خود را بصورت داخلی تامین خواهد کرد.

عضو انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازان افزود: اما می توان این وابستگی ها را هر روز نسبت به گذشته کمتر کرد تا در مواقع تحریم و محدودیت های بین المللی آسیب کمتری متوجه صنعت خودروسازی کشور شود.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا