بانک و بیمهپرداخت الکترونیک

مظاهر مرجانی، مدیرعامل شرکت پارمیس مطرح کرد / مزایای یکپارچگی پلتفرم‌های تجارت الکترونیک با نرم‌افزارهای حسابداری

استفاده از یک سیستم ERP یکپارچه برای کسب‌وکار تجارت الکترونیک، مزایای زیادی برای ساده‌سازی و خودکار کردن مهم‌ترین فرآیندهای مالی و حسابداری دارد.

امروزه با فراگیر شدن تجارت الکترونیک، خرده‌فروشان آنلاین با فرصت‌های قابل‌توجهی برای فروش روبرو هستند و تنها با چند کلیک، خریداران و مشتریان از سراسر جهان قادر به تعامل با کسب‌وکارهای آنلاین و خرید هستند. بااین‌حال، عملیات روزانه در تجارت الکترونیک می‌تواند خسته‌کننده و وقت‌گیر باشد. چه بسا بهتر است این ساعت‌های ارزشمند برای رشد کسب‌وکار بهتر صرف شوند.

همچنین بخوانید

اما چگونه فروشگاه‌های آنلاین می‌توانند عملیات‌های حسابداری روزانه را آسان‌تر کرده و زمان بیشتری برای گسترش کسب‌وکار ایجاد یا صرف کنند؟

اگر با مشتریان خود از طریق اینترنت ارتباط برقرار می‌کنید یا با یک پلتفرم تجارت الکترونیکی روبرو هستید، چگونه می‌توان آن را با حسابداری یا سیستم ERP ادغام کرد تا سفارش‌های مشتری به‌سرعت و به‌طور کامل پردازش شوند؟

برای اینکه به پاسخ این پرسش‌ها برسیم با مظاهر مرجانی، مدیرعامل شرکت پارمیس گفت‌وگو کردیم. او معتقد است: «انتخاب یک راه‌حل مالی برای تجارت الکترونیک بخشی از چالش کسب‌وکار است و هماهنگی و یکپارچه کردن آن با سیستم‌های موجود دیگر در مدیریت بهتر کسب‌وکار مؤثر است.»

مرجانی به مزایای یکپارچگی سیستم‌های مالی و حسابداری اشاره می‌کند و می‌گوید: «به‌طور معمول، خرده‌فروشان آنلاین از یک پلتفرم تجارت الکترونیک نسبتا جامع برای ثبت اکثر عملیات‌های خود استفاده می‌کنند، اما اغلب آنها حسابداری و ثبت اسناد و صورت‌حساب‌های خود را در یک سیستم جداگانه و یا با یک حسابداری که کاملا از عملیات روزانه جدا شده‌اند، انجام می‌دهند.»

او می‌افزاید: «هنگامی که از یک سیستم ERP برای حسابداری استفاده شود که با فروشگاه تجارت الکترونیک یکپارچه باشد، داده‌های ضروری به‌صورت اتوماتیک انتقال می‌یابند و مزایای متعددی را شامل می‌شوند.»

او اولین مزیت این سیستم را عدم ورود اطلاعات تکراری می‌داند و می‌گوید: «هنگام استفاده از دو سیستم جداگانه برای عملیات فروش و حسابداری، شما باید به‌صورت دستی داده‌ها را از یک پلتفرم به دیگری انتقال دهید. هنگامی‌که از یک ERP یکپارچه برای حسابداری استفاده می‌کنید، داده‌ها به‌طور خودکار منتقل می‌شوند و نیاز به ورود اطلاعات دستی را حذف می‌شود. یک سیستم ERP عملیات خرید و ثبت آن را سریع و سازگار کرده و به شما این امکان را می‌دهد تا به‌جای ورود اطلاعات به رشد کسب‌وکار خود تمرکز کنید.»

مدیرعامل شرکت پارمیس به مزیت اشتباهات کمتر اشاره و تشریح می‌کند: «هنگام ورود داده‌ها به‌صورت دستی همیشه خطاهای انسانی وجود دارد، از دست دادن تمرکز و انتقال ارقام غلط می‌تواند به ویرانی حسابداری کسب‌وکار منجر شود. هنگامی‌که داده‌های حسابداری درست وارد نمی‌شود، تجزیه‌وتحلیل و گزارش شما نادرست خواهد بود. جبران این اشتباهات می‌تواند هزینه‌های گزافی برای کسب‌وکارها به همراه داشته باشد.»

مرجانی در ادامه تصریح می‌کند: «با استفاده از ERP برای حسابداری و از بین بردن اطلاعات ورودی دستی، خطاهای کمتری به وجود می‌آید، که به شما یک تصویر دقیق‌تری از وضعیت مالی و گزارش‌های ارائه می‌دهد.»

به اعتقاد مرجانی گزارش‌های مالی جامع دیگر موضوع قابل‌توجه است. او دراین‌باره بیان می‌کند: «درحالی‌که شما قادر به تولید گزارش‌های مالی با یک راه‌حل نرم‌افزاری تجارت الکترونیک هستید،ERP دسترسی به بسیاری از گزارش‌های دیگر را فراهم می‌کند که می‌تواند برای کسب‌وکار شما مفید باشد. این گزارش اضافی به شما شفافیت لازم برای تصمیم‌گیری‌های مهم کسب‌وکار و مالی در سراسر شرکت را می‌دهد.»

او همچنین افزایش اتوماسیون را عاملی مهم خطاب می‌کند و می‌گوید: «تجارت الکترونیک بدون اتوماسیون بی‌معناست. با ERP، بسیاری از فرایندهای حسابداری و مالی شما کاملاً خودکار خواهند شد. این حساب‌های قابل‌قبول و حساب قابل پرداخت، هزینه‌های سربار خود را کاهش می‌دهد و مدیریت پول نقد و مسائل مربوط به جریان نقدی را بهبود می‌بخشد. شما به‌راحتی می‌توانید معاملات خاص مالی را پیگیری کنید که این مانند داشتن اطلاعات حسابرسی خودکار در دسترس شما در همه زمان‌ها است.»

او می‌افزاید: «علاوه بر این، شما قادر خواهید بود به‌راحتی متوجه شوید که با چه کسی، چه زمانی و در کجا معامله مالی را انجام داده و تجزیه‌وتحلیل بهتری از وضعیت مالی خود داشته باشید.»

کنترل بهتر کسب‌وکار شما دیگر موضوع موردتوجه مظاهر مرجانی است. او دراین‌باره معتقد است: «به‌طورکلی، پیاده‌سازی یک سیستم ERP برای فرایندهای حسابداری تجارت الکترونیکی به کنترل بیشتری بر کسب‌وکار منجر خواهد شد. این نشان می‌دهد که خرده‌فروشان به هر فرایند و داده‌ها دید بهتری داشته و نقاط بهبود خود را پیدا کنند. یک خرده‌فروشی تجارت الکترونیک، می‌داند حفظ کردن کنترل تمام جنبه‌های کسب‌وکار، کلید دستیابی به موفقیت و حفظ رقابت در صنعت تجارت الکترونیک است.»

 

نتیجه‌گیری نهایی در استفاده از یک سیستم ERP برای حسابداری

به گفته مرجانی استفاده از یک سیستم ERP یکپارچه برای کسب‌وکار تجارت الکترونیک، مزایای زیادی برای ساده‌سازی و خودکار کردن مهم‌ترین فرآیندهای مالی و حسابداری دارد. قابلیت‌های سفارشی‌سازی به کسب‌وکار در زمینه‌های حسابداری موردنیاز کمک می‌کند. چه یک کسب‌وکار شخصی باشد چه یک واحد حسابداری کامل. داشتن یک سیستم حسابداری یکپارچه، به کسب‌وکار این اجازه را می‌دهد تا در آن واحد تاریخچه مالی خود را بررسی کند، برای آینده مالی برنامه‌ریزی کند و در دنیای تجارت الکترونیک، بی‌رقیب بماند.

او در پایان درباره نرم‌افزار حسابداری یکپارچه پارمیس استار می‌گوید: «شرکت پارمیس، سامانه فروشگاه اینترنتی خود را به‌عنوان یکی از زیر سیستم‌های نرم‌افزار یکپارچه پارمیس اِستار خود عرضه می‌کند که ارتباط مستقیمی با زیر سیستم‌های دیگر نظیر حسابداری، انبار، بازرگانی و … خواهد داشت. در این حالت هرگونه ثبت اطلاعات اضافی از بین رفته و یکپارچگی کاملی در اطلاعات کل سازمان به وجود خواهد آمد.»

منبع

راه پرداخت

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا