امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

احداث پایانه‌های صادراتی قارچ خوراکی امسال در شهریار

مدیرکل دفتر امور گلخانه‌ها، گیاهان دارویی و قارچ خوراکی معاونت امور باغبانی:

این پایانه‌ها در راستای راه اندازی شبکه مویرگی توزیع قارچ خوراکی و توزیع آن در استان تهران و کل کشور و عرضه قارچ خوراکی به ویژه با برچسب هولوگرام به منظور شفاف سازی مسیر عرضه احداث می‌شود.

احداث پایانه‌های صادراتی قارچ خوراکی در شهرستان شهریار به منظور تسهیل در توزیع و دسترسی آسان مشتریان به این محصول امسال کلید می‌خورد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، از وزارت جهاد کشاورزی، مدیرکل دفتر امور گلخانه‌ها، گیاهان دارویی و قارچ خوراکی معاونت امور باغبانی گفت: این پایانه‌ها در راستای راه اندازی شبکه مویرگی توزیع قارچ خوراکی و توزیع آن در استان تهران و کل کشور و عرضه قارچ خوراکی به ویژه با برچسب هولوگرام به منظور شفاف سازی مسیر عرضه احداث می‌شود.

غلامرضا تقوی با بیان این که تفاهم اولیه واگذاری زمین و جانمایی آن در یکی از میادین میوه و تره بار شهرستان باغستان میان شهرداری این شهرستان و انجمن صنفی قارچ ساخته شده است، اظهار داشت: در جانمایی اول که به زودی راه اندازی می‌شود یک هکتار زمین در قالب ۱۳ غرفه واگذار خواهد شد.

او افزود: در جانمایی دوم، زمینی به مساحت دو هکتار در شهریار شناسایی و تصویب شد که تا پایان دی ماه امسال کلنگ احداث آن به زمین زده شود.

تقوی پیش بینی کرد: ۴۰ درصد قارچ کشور از محل این پایانه‌ها توزیع شود.

او گفت: در حال حاضر عرضه قارچ خوراکی در بازارهای موقت و سنتی یا به صورت مستقیم به رستوران‌ها صورت می‌گیرد.

مدیر کل دفتر امور گلخانه‌ها، گیاهان دارویی و قارچ خوراکی معاونت امور باغبانی اذعان داشت: با توجه به تدوین برنامه‌ای برای افزایش سرانه مصرف قارچ در کشور، یکی از راهکارها برگزاری جشنواره‌ها آشپزی با قارچ و راه‌اندازی رستوران‌های تخصصی قارچ است.

او سرانه مصرف قارچ در ایران را یک کیلوگرم عنوان و تصریح کرد: تا رسیدن به شاخص‌های جهانی مصرف سرانه این محصول فاصله زیادی داریم.

تقوی سرانه مصرف جهانی قارچ خوراکی را دو کیلوگرم و اروپا را چهار کیلوگرم برای هر نفر عنوان کرد و گفت: تهیه برچسب هولوگرام برای بسته‌های قارچ از جمله اقدامات برای اعتماد سازی مردم و افزایش مصرف این محصول است.

منبع
ایانا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا