امور زیربناییتعاون و اشتغال

اختصاص ۷۰۰۰ میلیارد تومان برای مقابله با فقر مطلق

اعتباری معادل ۷۰۰۰ میلیارد تومان در لایحه بودجه سال ۱۳۹۸ کل کشور در بخش حمایت از معیشت عمومی و عدالت اجتماعی، برای استمرار طرح مقابله با فقر مطلق در نظر گرفته شده است.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از سازمان برنامه و بودجه کشور، نخستین بخش از لایحه بودجه سال ۱۳۹۸ کل کشور به حمایت از معیشت عمومی، سلامت و عدالت اجتماعی اختصاص دارد.

در این بخش آمده که اعتبار خرید تضمینی گندم متناسب با افزایش نرخ خرید تضمینی این محصول از ۵ هزار میلیارد تومان به ۸ هزار میلیارد تومان رسیده است.

همچنین برای تامین کالاهای اساسی، دارو و تجهیزات پزشکی و نهاده‌های دامی و کشاورزی معادل ۱۴ میلیارد دلار با نرخ ۴۲۰۰ تومان بودجه اختصاص داده شده است.

استمرار پرداخت یارانه نقدی (۴۲۵۰۰ میلیارد تومان)، افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان دولت (رشد ۲۰ درصدی)، استمرار همسان‌سازی حقوق بازنشستگان (۲۰۰۰ میلیارد تومان)، استمرار اجرای طرح تحول سلامت (۳۵۰۰۰ میلیارد تومان)، استمرار اجرای قانون استفاده متوازن از امکانات کشور برای ارتقای سطح مناطق کمتر توسعه یافته (۱۵۰۰۰ میلیارد تومان) و افزایش ۲۰ درصدی اعتبار یارانه نهاده‌ها و عوامل تولید کشاورزی از دیگر مواردی است که در لایحه بودجه ۹۸ در بخش حمایت از معیشت عمومی، سلامت و عدالت اجتماعی پیش‌بینی شده است.

افزایش ۲۸ درصدی اعتبارات هزینه‌ای آموزش و پرورش استان‌ها

اعتبار هزینه‌ای ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها در لایحه بودجه سال ۱۳۹۸ کل کشور از ۳۳ هزار میلیارد تومان به ۴۳ هزار میلیارد تومان رسید که از افزایش ۲۸ درصد برخوردار شده است.

در بخش آموزش و پرورش عمومی و فنی و حرفه‌ای در لایحه بودجه ۹۸،‌ مبلغ ۲ هزار میلیارد تومان برای اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان تامین اعتبار شده است.

افزایش ۲۰ درصدی اعتبارات ردیف‌های هزینه‌ای خرید خدمات آموزشی در مناطق کمتر برخوردار، افزایش ۲۵ درصدی اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای دانشگاه فرهنگیان، افزایش ۵ برابری کمک‌های فنی و اعتباری برای مدارس غیردولتی و تأمین اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومان برای احداث ۵۰۰ زمین چمن مصنوعی ورزشی در مدارس کشور از دیگر مواردی است که در بخش آموزش و پرورش عمومی و فنی و حرفه‌ای به آن توجه شده است.

همچنین‌اعتبارات تملک‌دارایی های سرمایه‌ای طرح تملک فضاهای آموزشی نیمه‌تمام که ۵۰ درصد ازجانب خیرین تأمین شده باشد از ۴۱۲ به ۹۰۰ میلیارد تومان (۱۲۱۰ میلیارد تومان نیز ازجانب خیرین تامین می‌شود) افزایش ۱۱۸ درصدی داشته است.

در لایحه بودجه ۹۸ همچنین شاهد توسعه فعالیت «کمک به ارتقای شاخص‌های آموزشی و پرورشی استان‌های محروم» از ۴ استان امسال (سیستان و بلوچستان، هرمزگان، جنوب کرمان و آذربایجان‌غربی) به ۸ استان (اضافه شدن استان‌های لرستان، خراسان شمالی، خوزستان و ایلام) هستیم.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا