بانک و بیمهپرداخت الکترونیک

مسترکارت قصد دارد با استفاده از بلاکچین پرداخت‌های الکترونیکی را ناشناس کند

باتوجه به اینکه وزارت امنیت ملی ایالات متحده قصد دارد برای شناسایی تراکنش‌های مبتنی بر ارزهای رمزنگاری‌شده تکنیک‌های قانونی را توسعه و گسترش دهد؛ از طرف دیگر شرکت مسترکارت قصد انجام کاری کاملا متفاوت را دارد.

بر اساس جدیدترین درخواست ثبت حق اختراع مسترکارت، این تامین‌کننده زیرساخت‌های پرداخت می‌خواهد تراکنش‌های الکترونیکی را از طریق فناوری بلاکچین به‌صورت ناشناس انجام دهد. در این درخواست به‌خوبی توضیح داده شده است که چگونه سیستم می‌تواند منبع و میزان پول درگیر در یک تراکنش را ناشناس نشان دهد.

به نظر می‌رسد که این ایده مسترکارت از آن ایده‌هایی باشد که به درد مجرمان اینترنی و برای انجام فعالیت‌های غیرقانونی بخورد. برای استفاده از این سیستم می‌توان از یک آدرس اولیه برای تراکنش کمک گرفت و در این آدرس داده‌های تراکنش ازقبیل میزان پول و مقصد نهایی ذخیره می‌شود.

در همین حال یک تراکنش و امضای دیجیتال جدید با یک کلید خصوصی ایجاد می‌شود که این تراکنش جدید درواقع مسئول اطمینان حاصل کردن از این بابت است که پول جابه‌جاشده به دست فرد موردنظر برسد.

درنتیجه زمانی که شما پول را دریافت می‌کنید، آدرس فرد فرستنده با سیستم مسترکارت همراه می‌شود نه هویت خود فرد.

ازطرف دیگر این امکان هم وجود دارد که میزان پول جابه‌جاشده هم ناشناس باقی بماند آن هم از این طریق که تراکنش‌ها را به چند قسمت مختلف تقسیم کرد. به این ترتیب بار دیگر می‌توان تراکنش را، با ناشناس نشان دادن میزان پولی که جاجا می‌شود، غیرقابل شناسایی کرد.

البته باید به این نکته هم اشاره کرد که مسترکارت هنوز معلوم نکرده است که آیا می‌توان از این سیستم برای انجام تراکنش‌های ارزهای رمزنگاری‌شده هم استفاده کرد یا نه.

این اولین باری نیست که مسترکارت درخواست ثبت اختراعی در حوزه بلاکچین ارائه می‌دهد. این شرکت به‌تازگی هم درخواست مشابهی برای ارائه سیستمی که سرعت تراکنش‌های ارزهای رمزنگاری‌شده را افزایش می‌دهد، ارائه کرد.

منبع: The Next Web

منبع

راه پرداخت

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا