امور زیربناییراه و ساختمان

رشد ۴۰ درصدی تخلیه و بارگیری در بندر چابهار

 

معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان بنادر و دریانوردی از رشد ۴۰ درصدی میزان تخلیه و بارگیری طی یکساله اخیر در بندر چابهار خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، محمد راستاد در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: این بندر بیشترین میزان رشد تخلیه و بارگیری را در بین بنادر تجاری کشور طی سال جاری به خود اختصاص داده است.

وی همچنین اظهارداشت: مرحله نخست توسعه بندر چابهار سال گذشته با حضور رئیس جمهور افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان بنادر و دریانوردی گفت: خوشبختانه با بهره برداری پروژه مزبور شرایط مناسبی برای جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی جهت تکمیل تاسیسات روبنایی این بندر فراهم شد.

وی ضمن اشاره به اینکه بندر چابهار از جایگاه ویژه ای در کشور برخوردار است، افزود: خوشبختانه ازتاریخ بهره برداری تا کنون این بندر توانسته نقش بسیار خوبی در عرصه تجارت و حمل و نقل دریایی ایران ایفا کند.

راستاد در ادامه از آغاز عملیات اجرایی چهار پروژه از قبیل احداث مخازن فرآورده های نفتی، مخازن نگهداری ال. پی. جی، جمع آوری مواد زائد نفتی کشتی ها و دو باب انبار سرپوشیده نگهداری کالا با سرمایه گذاری بخش خصوصی در بندر چابهارخبرداد.

وی یادآورشد: بخش خصوصی در مجموع یک هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال درسه پروژه همچون احداث مخازن فرآورده های نفتی، مخازن نگهداری ال. پی. جی، جمع آوری مواد زائد نفتی کشتی ها و ۱۲۸ هزار میلیارد ریال هم در زمینه احداث دو باب انبار سرپوشیده به مساحت ۱۸ هزار متر مربع با ظرفیت سالانه ۶۰۰ هزار تن کالا سرمایه گذاری خواهد کرد.

برنامه «روی خط بازار» کاری از گروه کشاورزی شبکه رادیویی اقتصاد بوده که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۱۱ به مدت ۶۰ دقیقه به تهیه کنندگی «نازنین کتابچی» با هدف ارائه یک تصویر بزرگتر و کاملتر و قابل درک از رویدادهای مهم اقتصادی و رفع ابهامات اقتصادی بر روی موج اف‌ام ردیف ۹۸ قرار می‌گیرد و علاقمندان می‌توانند جهت دریافت فایل صوتی برنامه به سایت این رادیو مراجعه کنند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا