بانک و بیمهپرداخت الکترونیک

تحول دیجیتال با ایجاد همگرایی بازیگران اکوسیستم و دولت

مدیرعامل هلدینگ فناپ با تاکید بر وقوع تحولات بزرگ با دیجیتالی شدن کسب و کارها گفت: تحول دیجیتال در کشور مستلزم همگرایی میان بازیگران اکوسیستم و دولت است.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، شهاب جوانمردی مدیرعامل هلدینگ فناپ با اشاره به نگاه گروه مالی پاسارگاد به تحول دیجیتالی گفت: دیجیتالی شدن در کسب و کارها تحولاتی بزرگ ایجاد می‌کند؛ این مسئله باعث تغییر رفتار مشتریان در زمینه نوع نگاه به خدمات، قدرت مند شدن کسب و کارهای نوپا در برابر کسب و کارهای بزرگ، شفاف سازی در زمینه قیمت گذاری و کاهش چرخه عمر محصولات می‌شود.

جوانمردی درباره اقتصاد دیجیتال اظهار داشت: در انقلاب صنعتی نسل چهارم همگرایی فناوری‌ها را شاهد هستیم و جایگزین شدن هوش مصنوعی در صنایع که باعث می‌شود تا برخی مشاغل از بین برود و برخی مشاغل جدید و دانش بنیان جایگزین آن شود.

وی ادامه داد: خاصیت دوره‌های قدیمی آینده نگری بود اما حالا شاهد ابهام هستیم؛ گروه مالی بوستون معتقد است که از هر ۳ شرکت بزرگ بورس آمریکا در ۵ سال آینده یکی از آنها ورشکست خواهد شد .

مدیرعامل فناپ تاکید کرد: امروزه سنتی‌ترین کسب و کارها با توجه به وقوع دیجیتالی در حال تغییراتی بزرگ هستند؛ این تحول یک فرصت برای بازیگران جدید و یک بحران برای کسب و کارهای سنتی است.

وی افزود: دانش و فناوری، کاربران، حاکمیت و کسب و کارها بازیگران تحول دیجیتال هستند. جوانمردی خاطر نشان کرد: در تحول دیجیتال نیاز به توسعه همگن و همنوا داریم تا بر اساس یک تفکر سالم کسب و کاری از شکست جلوگیری شود.

وی با اشاره اقدامات گروه مالی پاسارگاد در زمینه تحول دیجیتال گفت: در گروه مالی پاسارگاد بر روی افزایش بلوغ و انتظار کاربران به منظور ورود کاربران به نسل جدید فناوری توجه دقیقی شده است تا از جریان نفوذ فناوری با خبر شوند.

وی افزود: امروزه دانشگاه‌ها بر روی فناوری‌های زیرساختی و تاثیرگذار سرمایه گذاری نکرده‌اند و باید سبد دانش و فناوری آنها بروز شود؛ در همین راستا گروه مالی پاسارگاد با دانشگاه خاتم به سوی ایجاد دانشگاه نسل چهارم رفته است.

جوانمردی تصریح کرد: کسب و کارها می‌توانند قربانی یا قهرمان تحول دیجیتال باشند. در تحول دیجیتالی باید مدل رویکرد به بازار تغییر پیدا کند تا سرویس‌های نوین و بازارهای جدیدی ایجاد شود و در عین حال به صورت مستمر بازار پایش کند.

وی درباره نقش حاکمیت در تحول دیجیتال گفت: حاکمیت در تحول دیجیتالی نقش بزرگی دارد و تحول دیجیتالی دولت باید رخ دهد و فهم سیستم نسبت به ابعاد مختلف تحول پیدا کند؛ همچنین حذف نقاط تصمیم گیزی موازی و بازتعریف رگولاتوری از اهمیت بالایی برخوردارند.

وی ادامه داد: سرزمین هوشمند پاسارگاد با عنوان پاد گامی در جهت ارتقا سطح بازیگران تحول دیجیتال به شمار می‌رود و این اکوسیستم توسط گروه مالی پاسارگاد در حال تعریف و ایجاد است. مدیرعامل فناپ تاکید کرد: برای تحول دیجیتالی باید همگرایی میان بازیگران اکوسیستم و دولت ایجاد شود تا همکاری جایگزین رقابت‌ها شود.

منبع

ایبِنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا