بورسفرابورس

آیفکس به سطح یک هزار و ۸۵۸ واحدی رسید

سومین هفته معاملاتی آذرماه با رشد ۱۳ واحدی شاخص کل فرابورس و نقل‌وانتقال ۶۹۰ میلیون ورقه بهادار به ارزش بیش از ۳ هزار و ۶۴۷ میلیارد ریال کلید خورد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،از نقل از فرابورس ایران، امروز شنبه هفدهم آذرماه معامله‌گران سهام در بازار اول ۸۱ میلیون سهم را به ارزش ۳۲۸ میلیارد ریال دست به دست کرده و در بازار دوم به تغییر مالکیت ۲۴۶ میلیون سهم به ارزش افزون بر ۸۸۱ میلیارد ریال اقدام کردند.

همچنین ادامه مبادلات سهام در تابلوهای معاملاتی بازار پایه دنبال شد و به دادوستد ۳۴۸ میلیون سهم به ارزش ۷۵۱ میلیارد ریال انجامید.

از سوی دیگر جابه‌جایی اوراق در بازار ابزارهای نوین مالی به ثبت مبادله ۱۶ میلیون ورقه بهادار منجر شد که ارزش این حجم از دادوستدها به یک هزار و ۶۸۸ میلیارد ریال رسید . از این میزان حجم و ارزش مبادلاتی در این بازار، بیش از ۶۸ هزار ورقه به ارزش افزون بر ۳۸ میلیارد ریال مربوط به معاملات اوراق تسهیلات مسکن بود.

امتیاز تسهیلات مسکن ماه گذشته یعنی آبان‌ماه ۹۷ بیشترین استقبال را از سوی معامله‌گران این اوراق به همراه داشت و بدین ترتیب ۳۹ هزار و ۷۷۷ ورقه در نماد «تسه ۹۷۰۸» به ارزش افزون بر ۲۲ میلیارد ریال طی امروز مبادله شد.

در میان نمادهای فرابورسی دو نماد از گروه هتل و رستوران یعنی نماد «سمگا» متعلق به گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی و «گکوثر» متعلق به هتل پارسیان کوثر اصفهان بیشترین رشد قیمت را در روز جای به همراه داشتند.

این در حالی است که نماد «سدبیر» از گروه سرمایه‌گذاری‌ها و نماد «کوثر» از گروه بیمه و صندوق بازنشستگی به جز تامین اجتماعی با بیشترین کاهش قیمتی روبه‌رو شدند.

نمادهای «ذوب» و «مادیرا» نیز در عین حال که با بیشترین بازدید از سوی فعالان بازار مواجه شدند، در صدر جدول برترین تقاضا در میان نمادهای فرابورس نیز قرار گرفتند.

در نهایت شاخص کل فرابورس ایران تحت تاثیر مثبت از جانب نمادهای «ذوب» و «مارون» به ترتیب از گروه‌های فلزات اساسی و محصولات شیمیایی رشد ۱۳ درصدی را تجربه کرد و در ارتفاع یک هزار و ۸۵۸ واحدی قرار گرفت.

 

منبع
SENA

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا