بانک و بیمهطلا و ارز

تأمین ارز حجاج مدیریت ویژه می خواهد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: یکی از مسائل و دغدغه های فعلی با توجه به برخی مشکلات خاص آن هم در شرایط سختی که قرار داریم تامین ارز حجاج است که مدیریت ویژه ای را طلب می کند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از ایرنا، سیدعباس صالحی روز شنبه در مراسم تکریم و معارفه رئیس جدید سازمان حج و زیارت افزود: حج می تواند موجب توسعه های منطقه ای، ملی و بین المللی باشد و سوء تفاهم ها را بر طرف کند و نقطه عزت جهان اسلام است.
وی ادامه داد: قدرتی که حج داشته و دارد می تواند در بعد فردی، انسان را متحول کند و در حوزه معرفت، رفتار و تجربه ها سلوک درونی و معنوی انسان را، انسان دیگر کند.
وی تصریح کرد: همچنین تاثیری که حج در بعد گروهی می تواند داشته باشد به حدی است که حتی می تواند یک خانواده را متحول بسازد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: نقشی که حج می تواند در توسعه معنوی از خود ایفا کند بسیار حساس و با اهمیت است زیرا که حج کلید و مایه قوام زندگی انسانها در همه سطح ها است.
صالحی با بیان اینکه نباید به موضوع حج به صورت کوتاه نگاه کرد، افزود: با توجه به تجربه های چهل ساله، مسیرهای خوبی در این عرصه به پیش برده ایم اما تا هدف نهایی فاصله داریم.
وی با قدردانی از زحمات حمید محمدی، رئیس پیشین سازمان حج و زیارت طی دو سال تصدی مسئولیت سازمان حج و زیارت علیرضا رشیدیان را به عنوان رئیس جدید سازمان حج و زیارت معرفی کرد.
حجت الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسکر، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت نیز در این آیین با قدردانی از زحمات حمید محمدی، رئیس پیشین سازمان حج گفت: اگر امروز شاهد برپایی یک حج با عزت و خوب هستیم و برای دیگر کشورها در این عرصه الگو شده ایم نشانگر زحمات و تلاش همه دست اندرکاران امور حج از گذشته تاکنون است.
وی با اشاره به اتفاقات سالهای ۶۶ در امور حج افزود: تاکنون سال های سختی را پشت سر گذشته ایم و امروز خداوند منان را شاکریم که به جایی رسیده ایم که موجب رضایت مقام عظمای ولایت هستیم اما تا رسیدن به قله نهایی فاصله داریم.
حمید محمدی، رئیس پیشین سازمان حج نیز گفت: انجام امور و مسائل حج یک کار فردی نیست بلکه گروهی و نیازمند مساعدت همه دست اندرکاران مربوطه است.
وی با بیان برخی خاطرات تلخ و شیرین دو سال مسئولیت خود در این عرصه افزود: کارگزاران حج و زیارت یک مجموعه انسانی در اختیار حج و زیارت نیست بلکه یک ظرفیت بزرگ برای پیشبرد اهداف سازمان و خدمت به زائران است.
علیرضا رشیدیان، رئیس جدید سازمان حج و زیارت نیز گفت: به همت و تلاش همه دست اندارکاران مربوطه مشکلات پیش روی را از سر راه برخواهیم داشت.

منبع

اقتصاد.آنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا