ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

به صفر رسیدن درآمد اپراتورها از پیامک

رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با تاکید بر لزوم تحول سازمان‌ها در عصر دیجیتال گفت: معاونت کسب‌وکار و توسعه بازار اقتصاد که در رگولاتوری ایجاد شده، زمینه‌ساز تحول دیجیتالی است تا با تسهیل‌گری و مقررات‌زدایی زمینه‌ساز ایجاد این تحول باشیم.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، حسین فلاح جوشقانی امروز در مراسم افتتاحیه سمینار تحول دیجیتال و صنعت مخابرات ایران که در وزارت ارتباطات برگزار شد، با بیان این‌که تحول دیجیتال تغییر تکنولوژی یا استراتژی است، اظهار کرد: مفهوم تحول دیجیتال تغییر ناشی از تکنولوژی دیجیتالی است اما این تعبیر همه جنبه‌ها را بیان نمی‌کند، بلکه تحول دیجیتال مجموعه اقداماتی است که سازمان‌ها برای به‌کارگیری فناوری و بهره‌گیری از منافع آن‌ها انجام می‌دهند.

وی‌ در ادامه با بیان این‌که سازمان‌ها باید خود را برای تحول دیجیتال آماده کنند، اظهار کرد: تحول دیجیتال درواقع تحول سازمان‌ها در عصر دیجیتال است؛ استراتژی‌هایی که در این حوزه‌ها اتخاذ می‌کنیم، چه در حوزه سازمانی، چه شرکت‌های فناوری، چه تغییرات ارزش‌آفرینی و چه در حوزه‌های مالی و سرمایه‌گذاری که باید مبتنی بر تحول دیجیتال تغییر یابد.

همچنین بخوانید

رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با بیان این‌که لازمه تحول دیجیتالی استفاده‌ از ابزارهای دیجیتالی است اما در ادامه تحول سازمانی مورد نیاز است، افزود: این موضوع از سال ۲۰۱۲ در همه جای دنیا دنبال می‌شود. طبق آمار منتشره درمجموع جهانی اقتصاد، تحول دیجیتال یا دیجیتالی کردن سازمان‌ها در کشورهایی که تحول دیجیتال را دنبال کردند، موجب افزایش درآمد ۹ درصدی می‌شود، هم‌چنین حجم بازاری که سازمان‌ها خود را بازطراحی کردند، افزایش ۱۲ درصدی داشته و سودآوری شرکت‌ها هم افزایش ۲۶ درصدی داشته است.

فلاح جوشقانی با اشاره به کاهش درآمد اپراتورهایی که سرویس به روز نشده ارایه می‌کنند، اظهار کرد: اپراتورهایی که سرویس مشابه قدیمی ارایه می کنند با کاهش درآمد ۵۰ تا ۹۰ درصدی مواجه هستند، بطوری‌که در سرویس‌هایی چون پیامک‌ها، این درآمد به صفر رسیده و در حوزه مکالمه نیز درآمد اپراتورها روند کاهشی دارد بنابراین اپراتورها باید با توجه به شرایط جدید باز طراحی شوند و برای تحول جدید آماده باشند.

وی‌ درباره اهداف تحول دیجیتال توضیح داد: اهداف تحول دیجیتال افزایش سرعت در ارائه خدمات،   بهبود فرآیندهای عملیاتی اپراتورها و سازمان‌ها و چابکی سازمانی است و با ابزارهای دیجیتالی از جمله NID و SDN هزینه‌ شرکت‌ها کاهش می‌یابد و هم‌چنین با تحول دیجیتال باید جنگ اپراتورها با OTT ها به پایان برسد.

رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی هم‌چنین با ارائه آماری بیان کرد: از آغاز بازه زمانی ۲۰۱۶ که بحث تحول دیجیتالی به‌طور اساسی مطرح شد، ارزش افزوده در صنایع حدود ۱۰ هزار میلیارد دلار است که شامل ۷۰۰ میلیارد دلار در حوزه محتوا و سرگرمی، در حوزه برق، ۱۵۰۰ میلیارد دلار، لجستیک، ۲۱۰۰ میلیارد دلار، حمل‌ونقل، ۲۶۰۰ میلیارد، تجارت الکترونیکی ۳۱۰۰ میلیارد دلار است.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پایان خاطرنشان کرد: در صنعت ارتباطات و فناوری اطلاعات، ارزش افزوده ۲۰۰۰ میلیارد دلار بوده است و شاهد تحولاتی از جمله کاهش درآمد اپراتورها بودیم که نشان می‌دهد اپراتورها باید به سمت تحول دیجیتال بروند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا