بین الملل

رشد مشاغل آمریکا افت کرد / افزایش دستمزدها متوسط بود

در ماه نوامبر رشد مشاغل آمریکا کندتر شد و افزایش ماهانه دستمزدها هم کمتر از حد انتظار بودو به این ترتیب گمانه‌هایی در مورد دفعات کمتر افزایش نرخ بهره از سوی فدرال‌رزرو به وجود مطرح شده است.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، در ماه نوامبر رشد مشاغل آمریکا کندتر شد و افزایش ماهانه دستمزدها هم کمتر از حد انتظار بود که این نشان دهنده کاهش فعالیت‌های اقتصادی است و به این ترتیب گمانه‌زنی‌هایی در مورد دفعات کمتر افزایش نرخ بهره از سوی فدرال‌رزرو در سال ۲۰۱۹ به وجود آمد.

گزارش اداره کار آمریکا درحالی منتشر شد که وال‌استریت هم با سقوط سنگینی مواجه شد و معکوس شدن بخشی از نمودار سود اوراق قرضه، وحشت از وقوع رکود اقتصادی را به وجود آورده است.

در ماه نوامبر، مشاغل غیر کشاورزی آمریکا ۱۵۵ هزار شغل افزایش یافتند. در این ماه احتمالا به علت هوای بسیار سردی که با این فصل مطابقت نداشت، شرکت‌های ساختمانی کمترین تعداد به‌کارگیری نیرو در ۸ ماه اخیر را ثبت کردند.

داده‌های ماه اکتبر و سپتامبر هم اصلاح شد و طبق آن مشخص شد که ۱۲هزار شغل کمتر از آن‌چه قبلا پیش‌بینی شده بود، ایجاد شده است.

اقتصاددانان شرکت‌کننده در نظرسنجی رویترز، پیش‌بینی کرده بودند که مشاغل آمریکا در ماه نوامبر ۲۰۰هزار شغل اضافه شوند.

نرخ بیکاری آمریکا بدون تغییر نزدیک به پایین‌ترین نرخ ۴۹ سال خود، ۳.۷ درصد، باقی ماند.

میانگین دستمزد ساعتی آمریکا، ۶ سنت یا ۰.۲ درصد افزایش یافت. افزایش دستمزد ساعتی ماه اکتبر هم که قبلا ۰.۲ درصد اعلام شده بود، به ۰.۱ درصد کاهش یافت و اصلاح شد. در ۱۲ ماه منتهی به نوامبر دستمزدها ۳.۱ درصد افزایش یافته‌اند.

در ماه نوامبر شرکت‌ها ساعات کاری کارکنان را کاهش دادند. میانگین ساعات کاری در هفته، از ۳۴.۵ ساعت در ماه اکتبر، به ۳۴.۴ ساعت کاهش یافت.

با انتشار این داده‌ها، شاخص دلار در برابر سبد ارزهای مهم جهان افت کرد.

انتشار این داده‌ها که کمتر از حد انتظار تلقی می‌شوند باعث شد تا گمانه‌زنی‌هایی در مورد کند شدن روند رشد نرخ بهره آمریکا، یا توقف آن، به وجود بیاید.

فدرال‌رزرو قرار است طبق برنامه در جلسه ۱۸-۱۹ دسامبر خود نرخ بهره را مجددا افزایش دهد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا