انرژی

تولید ۷۰ درصد تجهیزات نفت و گاز در داخل

 

یک تولیدکننده تجهیزات نفت و گاز گفت: هم اکنون بیش از ۷۰ درصد تجهیزات مورد نیاز صنعت نفت و گاز در ایران قابل تولید است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، رضا عباس زاده در برنامه «کالای ایرانی» رادیو اقتصاد افزود: یکی از دلائل عمده دستیابی به توانمندی ۷۰ درصدی ساخت تجهیزات نفتی در داخل تحریم و محدودیت های بین المللی بوده است.

همچنین بخوانید

وی اظهارداشت: واقعیت اینکه برخی از دولتمردان هنوز باور ندارند که در داخل می توان تجهیزات نفتی ساخت در حالیکه خیلی از سازندگان ایرانی به راحتی می توانند با کشورهای بزرگ اروپایی به لحاظ کیفیت ساخت تجهیزات رقابت کنند.

این فعال در حوزه تولید تجهیزات نفت و گاز گفت: واحدهای پالایشگاهی، پتروشیمی و نظایر این جدا از ساخت تجهیزات مورد نیاز برای تولید نیز باید یکسری گواهی های بین المللی دریافت کنند.

وی افزود: شوربختانه هنوز در وزارت نفت این نگاه سنتی وجود دارد تا لایسنس از فلان کشور اروپایی دریافت نشود نمی توان بنزین، گازوئیل و غیره را در داخل تولید کرد.

عباس زاده بیان داشت: خوشبختانه امروز بسیاری از تجهیزات صنعت نفت و گاز در داخل تولید و خیلی از واحدها دیگر نیازی به دریافت این گواهی ها و لایسنس ها از کشورهای دیگر ندارند.

وی به رادیو اقتصاد توضیح داد: نفت یک ثروت الهی است بنابراین باید قدر این سرمایه را دانست و به نحو صحیح و مطلوب از منابع مزبور استفاده کرد.

این فعال در حوزه تولید تجهیزات نفت و گاز گفت: متاسفانه سالانه بخش عمده ای از نفت کشور بصورت خام روی ریل صادرات قرار می گیرد که به هیچ وجه به صرفه و صلاح مملکت نیست.

وی در ادامه این مصاحبه افزود: خام فروشی جزء به یغما بردن سرمایه ملی هیچ سودی برای کشور نخواهد داشت.

عباس زاده اذعان داشت: برنامه ریزی و سیاست گذاری در مملکت باید به نحوی باشد که نفت خام در داخل فرآوری و پس از تبدیل به محصولات نهایی با ارزش افزوده بالا روانه بازارهای داخلی و خارجی شود.

وی به رادیو اقتصاد یادآورشد: گذر رونق اشتغال، کاهش نرخ بیکاری، رشد اقتصادی، توسعه صادرات، ارزآوری، پویایی تولید و بسیاری موارد دیگر از مسیر فرآوری و تبدیل نفت خام به محصولات با ارزش افزوده بالا می گذرد نه خام فروشی!

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا