بانک و بیمهبیمه

صندوق بیمه‌ کشاورزی به تعهدات خود پایبند نیست!

عضو مرکزی خانه کشاورز گفته که کشاورزان اعتمادی به صندوق بیمه کشاورزی ندارند و بخش خصوصی به دلیل ریسک بالای کشاورزی حاضر به بیمه کردن مزارع زیتون نیست.!

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از چابک آنلاین، "احمد بلند نظر" ، مدعی شد که تمامی رشته های کشاورزی از جمله، مرغداران، دامداران و مزرعه داران از صندوق بیمه کشاورزی ناراضی هستند.

به گفته وی، کشاورزان به بخش بیمه دولتی اعتمادی ندارند و هیچ کدام از شرکت های بیمه خصوصی هم به علت ریسک بالای کشاورزی  به خصوص در زمینه سرمازدگی، حاضر به بیمه کردن محصولات کشاورزی نیستند.

عضو مرکزی خانه کشاورز تصریح کرد: درسال ۸۶ به کل مزارع یک استان ۱۰ میلیارد تومان خسارت وارد آمد اما در مزرعه فدک به تنهایی یک واحد ۴ میلیارد تومان خسارت وارد شد  و وزارت جهاد کشاورزی هم  ۴ میلیاردتومان خسارت برآورد کرد اما با وجود داشتن بیمه نامه، صندوق بیمه کشاورزی ۴ میلیارد ریال هم پرداخت نکرد.!

وی توضیح داد: درسال ۹۵، مزرعه فدک با بیمه صندوق کشاورزی قراردادی به امضا رساند که  ۲۸ میلیون تومان هم بابت حق بیمه پرداخت شد اما بیمه نامه‌ای دریافت نکرد، بنابراین در همان سال به علت سرمازدگی مزرعه خسارت بسیاری دید و برای دریافت بیمه نامه و غرامت حادثه اقدام شد اما به بهانه‌های متفاوت بیمه نامه را نمی‌دادند.

بلند نظر اضافه کرد: پس از گرفتن بیمه نامه متوجه شدیم که زمان قرارداد تا مردادماه قید شده بود حال آن‌که براساس عرف ، مدت زمان بیمه نامه‌ها یکساله بوده اما قرارداد ما تا مرداد ماه معتبر بود که فصل سرمازدگی در شهر قم محسوب نمی شود.

وی، گفت: نظیر این مشکلات در بخش کشاورزی بسیار زیاد است و باعث بی اعتمادی بخش کشاورزی به صندوق بیمه کشاورزی شده است.

منبع

اقتصاد.آنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا