بورسبورس اوراق

سکون در بازار سرمایه

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: بدون شک با ادامه کاهش حجم معاملات در بازار سرمایه پیش بینی می شود این بازار مدتی را در وضعیت سکون و کم نوسان سپری کند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  مهدی طحانی در برنامه «روی خط اقتصاد» رادیو اقتصاد افزود: سرمایه گذاران با کاهش حجم معاملات در بازار سرمایه باید برای امر سرمایه گذاری صبر و بردباری بیشتری به خرج دهند.
وی با اعلام اینکه امروز شاخص بازار سرمایه ۲۲۳ واحد مثبت بوده و در عدد ۱۶۷ هزار و ۹۴ واحدی قرار گرفته است، اظهارداشت: حجم معاملات در بازار مورد نظر نیز ۷۰۳ میلیارد تومان بوده است.

این کارشناس بازار سرمایه با تاکید بر اینکه حجم معاملات بازار مدنظر در مقیاس هفته گذشته که شاخص یک و هشت دهم درصد مثبت بوده امروز هم کم حجم بوده است، ادامه داد: حجم معاملات به وضوح در حال کاهش است به طوری که ۲۰۰ میلیارد تومان نسبت به میانگین هفته گذشته کاهش را نشان می دهد.

همچنین بخوانید

وی همچنین گفت: طی روز جاری در بازارهای جهانی نفت با قیمت ۶۱ دلار و همینطور فلزات مس و روی به ترتیب با نرخ شش هزار و ۱۵۰ دلار و دو هزار و ۵۹۳ دلار داد و ستد شدند.

طحانی افزود: قیمت نفت در بازاهای جهانی تا ۵۸ دلار کاهش یافت اما به دنبال نشست اوپک و تصمیم برای کاهش تولید یک میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه ای نفت در سال آینده تاثیر مثبتی بر بازار به وجود آمد و سبب شد قیمت نفت با نرخ ۶۱ دلار بسته شود.

وی با بیان اینکه انتشار خبر افزایش قیمت محصولات گروه خودرو در بازار سرمایه سبب تشکیل صف های خرید شده است، اظهارداشت: سرمایه گذاران باید بدانند در بلند مدت نمی توانند برای سرمایه گذاری در این گروه برنامه ریزی کنند.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: هزینه های مالی گروه خودرو سنگین بوده و با وجود مشکلات در تامین قطعات به دلیل اعمال تحریم ها شاخص این گروه در بازار سرمایه روندی منفی خواهد داشت.

وی افزود: شاخص گروه لاستیک به دلیل انتشار خبر اختصاص ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی برای مواد اولیه تولید لاستیک امروز مثبت بوده اما نمی توان برای سرمایه گذاری در گروه مورد نظر برنامه ریزی کرد.

طحانی ضمن تاکید براینکه شاخص گروه شرکت های دارویی بعد از طی روندی منفی هم اکنون مثبت شده است، گفت: شاخص سهام گروه فلزات منفی متعادل بوده و شاخص پتروشیمی ها بعد ریزش سهام در روزهای اخیر امروز متعادل مثبت شده است.

وی در ادامه به رادیو اقتصاد یادآورشد: شاخص سهام پالایشگاه ها امروز در محدوده صفر تابلوی بازار سرمایه قرار داشت.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا